“آژنگ نیوز”:کتاب”دختران کوبانی”منتشر شد.

نویسنده: گیل تسماخ لمون

مترجم: حمید هاشمی کهندانی

ناشر: کوله پشتی

قیمت: ۸۰۰,۰۰۰ ریال

تعدادصفحات: ۲۴۸

دختران کوبانی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

درباره کتاب

در سال ۲۰۱۴هیچ کس تصور نمی کرد در شمال شرق روسیه ،انقلابی با محوریت حقوق زنان به وقوع بپیوندد ، اما در آن سال ، در شهر کوچک کوبانی یا عین العرب که کمتر کسی نامش را شنیده بود؛ گروهی متشکل از زنان شبه نظامی به پا خاستند و در برابر داعش ایستادند.

کتاب دختران کوبانی بر اساس ثبت دقیق رخدادهایی نوشته شده است که چندین سال برای زنان شبه نظامی کرد رخ داد و این گروه را به بهترین امید بشر برای زمینگیر کردن داعش در سوریه مبدل ساخت. گیل تمساخ لمون این کتاب پر فروش را با پیاده کردن صدها ساعت مصاحبه نوشته است تا زنانی را به ما بشناساند که در خط مقدم جنگیدند تا حکومت وحشت آور داعش را بر جای خود بنشانند و علاوه بر آن، ثابت کنند که زنان نیز می توانند رهبری جنگ را بر عهده داشته باشند و به همین دلیل باید از حقوق مساوی با مردان برخوردار شوند. وحشی گری های داعش به ویژه علیه زنان تمام جهان را شگفت زده کرد ، ولی این زنان توانسنند ادعای آن گروه را با ایستادگی خویش باطل کرده و سایه تهدیدشان را از سر تمامی کشورهای جهان تا حد زیادی کوتاه کنند. به هین جهت موفق شدند احترام و حمایت نظامی قابل توجهی را از سوی نیروهای عملیات ویژه آمریکا به دست آورند.

کتاب دختران کوبانی گزارشی شفاف و دقیق از این جنگ است و داستان زنانی را برای مردم جهان تعریف می کند که نه تنها داعش را در میدان جنگ شکست دادند، بلکه توانستد زندگی زنان را در گوشه ای از خاورمیانه و فراتر از آن تغییر دهند.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *