“آژنگ نیوز”:برج ایفل برای صرفه جویی در انرژی، چراغ های خود را زود خاموش می کند. این مکان نمادین برای کمک به تلاش های حفاظتی شهر در ساعت ۱۱:۴۵ شب تاریک خواهد شد.

در تلاش برای صرفه جویی در انرژی، مقامات پاریسی از این هفته چراغ های برج نمادین ایفل را بیش از یک ساعت زودتر از حد معمول خاموش خواهند کرد.

آن هیدالگو، شهردار پاریس در توییتر اعلام کرد، چراغ‌ها معمولاً تا ساعت ۱ بامداد این جاذبه گردشگری محبوب را روشن می‌کنند، اما از اول اکتبر به بعد، برج از ساعت ۱۱:۴۵ شب تاریک می‌شود. طرح جدید خاموش کردن چراغ ها مطابق با زمان بسته شدن برج است: بازدیدکنندگان می توانند تا ساعت ۱۰:۴۵ شب وارد شوند. اما باید تا ساعت ۱۱:۴۵ شب بیرون بیاید.

به گفته نیکلاس گاریگا و باربارا سورک از آسوشیتدپرس (AP)، هیدالگو به خبرنگاران گفت: «این یک گام نمادین، اما مهم است.

هیدالگو برنامه جدید برج ایفل را به عنوان بخشی از تلاش های گسترده تر پایتخت فرانسه برای صرفه جویی در انرژی اعلام کرد. در سایر نقاط شهر، سایر بناهای تاریخی و ساختمان‌های شهرداری نیز زودتر از حد معمول تاریک می‌شوند تا به کاهش مصرف انرژی تا حدود ۱۰درصد کمک کنند، هدفی که در اوایل تابستان امسال توسط امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه بیان شد.

همچنین در بخشی دیگر از همین برنامه  چراغ ها در برج سنت ژاک و تالار شهر ساعت ۱۰ شب خاموش خواهند شد. برای حفظ امنیت مردم، مسئولان چراغ‌های خیابان‌ها را در سراسر شهر روشن می‌کنند و به روشن کردنچراغ های  پل‌های روی رودخانه سن ادامه می‌دهند. هیدالگو گفته که او همچنین قصد دارد دولت را تشویق کند تا نور بناهای ملی مانند طاق پیروزی و پانتئون را کاهش دهد.

ایفل - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مقامات پاریس همچنین قصد دارند دمای داخل ساختمان های عمومی را از (۱۹ تا ۱۸ درجه سانتیگراد) در ساعات عادی کاری و به (۱۶ درجه سانتیگراد) در شب ها و آخر هفته ها کاهش دهند. آنها همچنین گرمای ساختمان های عمومی را در اواسط نوامبر به جای اواسط اکتبر روشن خواهند کرد.

برج ایفل که از سال ۱۸۸۷ ساخته شد تا جاذبه ای برای نمایشگاه پاریس در سال ۱۸۸۹ باشد، بیش از ۱۳۰ سال است که پذیرای مسافران فرانسه بوده است. این سازه فلزی با ۳۳۰مترارتفاع، ساختار آهنی مشبک را می توان از نقاط مختلف  در سراسر پاریس دید. بازدیدکنندگان می توانند طبقات اول و دوم برج و همچنین قله را که شامل مناطق سرپوشیده و روباز است، کاوش کنند. بر اساس اعلام وب سایت برج ایفل، به طور متوسط، بیش از ۶ میلیون نفر در هر سال از این مکان دیدنی مورد علاقه بازدید می کنند.

پاریس، مانند سایر بخش‌های اروپا، فشار یک بحران گسترده انرژی را عمدتاً به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین احساس می‌کند. روسیه گاز طبیعی کمتری را به کشورهای اروپایی حامی اوکراین ارسال می کند که باعث افزایش سرسام آور قیمت برق و گاز شده است.

انتظار می رود تقاضا برای انرژی در زمستان امسال افزایش یابد و مقامات اقدامات پیشگیرانه ای را برای کاهش خطرات خاموشی و کمبود برق انجام می دهند. برای مثال، در تابستان امسال، اسپانیا مغازه‌ها، رستوران‌ها، بارها، دفاتر و سایر فضاهای عمومی را ملزم به تنظیم تهویه مطبوع در دمای (۲۷ درجه سانتیگراد) یا بالاتر از آن کرد. قوانین جدید در زمستان امسال نیز اعمال خواهد شد، که طی آن ساختمان ها باید ترموستات را در دمای (۱۹ درجه سانتیگراد) یا کمتر از آن نگه دارند.

بحران انرژی برای تولیدکنندگان اروپایی نیز سخت بوده است، زیرا مجبور به مرخصی کارگران و کاهش تولید اقلام مختلف از فولاد گرفته تا کود و دستمال توالت شده اند.

نیکلاس هادلر، مدیر کارخانه شیشه بین المللی آرک در آرکز، فرانسه، به لیز آلدرمن از نیویورک تایمز می گوید: «این دراماتیک ترین وضعیتی است که تا به حال با آن مواجه شده ایم. این وضعیت برای کسب و کارهای انرژی بر مانند ما، فلج کننده است.»

ترجمه:علی محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *