آژنگ نیوز: تاریخچه بستنی یخی از آنجا آغاز می شود که در سال ۱۹۰۵، یک پسر ۱۱ ساله به طور تصادفی یکی از محبوب ترین خوراکی های منجمد عصر مدرن را اختراع کرد.اسم.این خوردنی را نیزپوپسیکل گذاشتند.

دریک عصر سرد فرانک تصمیم گرفت برای خودش یک نوشابه درست کند. آب و پودر نوشابه را با هم مخلوط کرد و با چوب همزن هم زد… اما یکباره خوردن نوشیدنی اش را فراموش کرد و  آن را در ایوان جا گذاشت.

وقتی صبح روز بعد از خواب بیدار شد، نوشیدنی اش با چوب همزن چوبی که در آن گیر کرده بود، یخ زده بودند. لیوان را زیر آب داغ گرفت و سپس آن ترکیب یخ زده را خورد و بقیه اش را نیز از روی چوب همزن لیسید.پس از آن  او دریافت که یک خوردنی جدیدی اختراع کرده بود که نامش را پوپسیکل گذاشت.

بستنی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تابستان بعد، او خوراکی را در تعداد بیشتر تولیدکرد و در اطراف محله‌اش به قیمت هر قطعه پنج سنت فروخت. فرانک سپس در سال ۱۹۲۳ این خوردنی  جدیدرا تحت نام یخ منجمد روی چوب ثبت کرد، بعداً نام آن را به عنوان تجاری پوپسیکل تغییر داد.

متأسفانه، او مجبور شد به دلیل فقر مالی و عدم توانایی تولید زیاد بستنی یخی  حقوق خود را به شرکت Joe Lowe بفروشد، زیرا او باید تمام دارایی های خود را نقد می کرد تا در پروسه تولیدسرپا بماند. او سال‌ها بعد به یاد می‌آورد: «من ساده و فقیر بودم و مجبور شدم تمام دارایی‌هایم را نقد کنم. بنا براین امتیاز اختراعم  را فروختم  امااز آن زمان دیگر آدم قبل نبودم.”

شرکت Joe Lowe  بستنی یخی را به شهرت ملی رساند. آنها یک چوب دوم را در طول رکود بزرگ اقتصادی آمریکا اضافه کردند و بستنی یخی دوقلو تولید کردند که آن را حتی بیشتر از قبل محبوب کرد. این شرکت  وقتی با بستنی به شهرت رسید، حتی نام خود را نیز به شرکت پوپسیکل تغییر داد.

بستنی1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

البته آنها با رقابت شرکت Good Humor روبرو شدند که بستنی با روکش شکلاتی را روی چوب می فروخت.این موضوع فروش شرکت انها را با افت مواجه کرد.بین دو شرکت اختلاف بوجود آمد و آنها مدتها در دادگاه با یکدیگر درگیر بودند .تا اینکه در سال ۱۹۸۹ یونیلور برند Popsicle و بعدها Good Humor را خریداری کرد و به اختلافات بین دو شرکت پایان داد. اکنون یونیلور سالانه حدود ۲ میلیارد عدد بستنی می فروشد.

مترجم:احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *