“آژنگ نیوز”:کشف گنج توسط زوج بریتانیایی. یک زوج بریتانیایی هنگام بازسازی خانه‌شان، سکه‌های کمیاب طلا پیدا کردند!

سارا کوتا» خبرنگار Daily دراین خصوص می‌نویسد:« انتظار می‌رود این سکه‌ها که از سال ۱۶۱۰ تا ۱۷۲۷ ساخته شده‌اند، در حراج ماه آینده به قیمت ۲۸۸,۰۰۰ دلار فروخته شوند.

به گزارش رسانه Historium و به نقل از مجله «اسمیت‌سونیان»، این زوج بریتانیایی که در خانه قرن هجدهمی خود ساکن بودند، دست به بازسازی و تعویض برخی مکان‌های خانه‌شان زدند. «ثَنا نورحق» خبرنگار CNN گزارش می‌دهد که بیش از ۲۶۰ سکه طلا که مربوط به چندصدسال اخیر است کشف شد.

گنج - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این زوج سکه‌ها را در جولای سال۲۰۱۹درحالی که برای تعویض کف آشپزخانه خود کار می‌کردند پیدا کردند. نخست گمان کردند که یک کابل الکتریکی است که زیر بتن مخفی شده اما پس از بررسی مانع، به لیوانی سنگی پر از سکه‌های طلا برخورد کردند که تقریبا به اندازه یک قوطی نوشابه بود.

گرگوری ادموند» سکه‌شناس، می‌گوید:« این سکه‌ها قابل مقایسه با هیچ یافته باستانی در بریتانیا یا سکه‌هایی که تاکنون در بریتانیا به حراج گذاشته شده‌اند نیست». با اینحال این سکه‌ها در روزگار خود بعنوان وجهی معمول و روزمره مورد استفاده بوده‌اند.

«سارا کاسن» از نوشته:« طبق قوانین بریتانیا این سکه‌ها گنجینه محسوب نمی‌شوند و این معنی را می‌دهد که این زوج می‌توانند بیشتر سکه‌ها را نگه دارند! بررسی‌های قانونی نشان می‌داد که دولت می‌تواند تمامی سکه‌ها را بگیرد چراکه جدیدترین این سکه‌ها در زمان کشف، سکه طلای جورج اول مربوط به سال ۱۷۲۱بود و کمتر از ۳۰۰سال داشت. با اینحال دولت تصمیم گرفت تنها یک سکه را نگه دارد و آن را به مجموعه‌ای از موزه خود اضافه کند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *