“آژنگ نیوز”:نشست دیدار و گفتگو با داریوش شهبازی، پژوهشگر حوزه تاریخ ایران و تهران‌شناسی،برگزار می شود.

دویست و چهل و چهارمین نشست از سلسله جلسات صبح پنجشنبه‌های مجله بخارا اختصاص دارد به دیدار و گفتگو با داریوش شهبازی، پژوهشگر حوزه تاریخ ایران و تهران‌شناسی. این نشست در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه بیست و چهارم شهریور ۱۴۰۱ با حضور مجید بدرکوهی و علی دهباشی در مدرسه فیلمسازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج به نشانی: خیابان ایرانشهر، کوچه سمندریان (مهاجر) پلاک ۲۲ برگزار و به صورت مستقیم پخش می‌شود.

اریوش - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

داریوش شهبازی (متولد ۱۳۳۲، محله زرگنده تهران) دانش‌آموخته لیسانس علوم؛ فوق لیسانس علوم تربیتی و فوق لیسانس مهندسی گرایش مدیریت ساخته‌هاست. او پژوهش و مطالعات خود را در حوزه تاریخ ایران و تهران‌شناسی به ویژه عصر قاجاریان و تاریخ تهران از اوایل دهه ۱۳۶۰ آغاز کرده و تا کنون بدان اشتغال دارد. از حدود چهل سال پیش تاکنون مشغول پژوهش و تالیف پروژه‌ای تحت عنوان «تهران‌نامه» است و در این زمینه بیش از یک میلیون فیش فراهم نموده است. برخی از کتاب‌های ایشان عبارتند از: «تاریخ سکه دوره قاجاریه»، «برگهایی از تاریخ تهران» (دو جلد)، «تهران‌نامه» (حرف آ ـ الف)، «تهران‌نامه» (حرف ب)، «پرسه در دارالخلافه» (چهار جلد)، «روایاتی از تهران قدیم» (دو جلد)، «تاریخ قشون قاجاریه»، «از الهیه تا دروازه غار»، «چرا قاجاریه فروپاشید»، «سیر تحول پاتوق‌ها در تهران» (از لوطی‌ها تا صادق هدایت و… تا امروز)، «کمیته مجازات»، «برگهایی از تاریخ تهران» (چهار جلد) و… همچنین مقالات ایشان در روزنامه‌هایی چون «شرق»، «ایران»، «همشهری»، «دنیای اقتصاد» و… به چاپ رسیده است.
در سال ۱۳۹۵ عنوان مؤلف برتر برای کتاب «پرسه در دارالخلافه‌ها» به داریوش شهبازی تعلق گرفت.

این نشست در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه بیست و چهارم شهریورماه ۱۴۰۱ در مدرسه فیلم‌سازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج برگزار می‌شود و به صورت مستقیم از صفحه مجله بخارا در اینستاگرام پخش خواهد شد:
Instagram.com/bukharamag

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *