“آژنگ نیوز”:دویست و چهل و سومین نشست از سلسله جلسات صبح پنجشنبه‌های مجله بخارا اختصاص دارد به دیدار و گفتگو با علیرضا سپاهی لائین، شاعر، نویسنده و روزنامه‌نگار خراسانی. نشست با حضور: قدیر افروند، محمد رمضانی فرخانی، یامان حکمت تقی‌آبادی و علی دهباشی در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه هفدهم شهریور ۱۴۰۱ در مدرسه فیلمسازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج به نشانی: خیابان ایرانشهر، کوچه سمندریان (مهاجر) پلاک ۲۲ برگزار و به صورت مستقیم پخش می‌شود.

علیرضا سپاهی لایین (کاوه زیْدی) متولد آبان ۱۳۵۰ (به‌روایت ثبت) و دقیق‌تر اول دی‌ماه سال ۴۹ در روستای سنگ‌دیوار از توابع بخش هزارمسجد (به مرکزیت حسن‌آباد لایین) در شهرستان کلات نادری – جایی در حدفاصل دو شهر کلات و درگز – در خانواده‌ای از کُردهای خراسان، به دنیا آمده ‌است. تحصیلاتش تا پایان دوره‌ی ابتدایی در زادگاهش صورت گرفته و تا مقطع دیپلم را در لایین‌نو و کلات گذرانده‌ است. سپس به‌سال ۱۳۷۴ در مقطع کارشناسی مترجمی زبان فرانسه از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ‌التحصیل شده‌است.

علیرضا سپتهی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ


سپاهی لایین که از سال ۱۳۶۵ به تدریج شروع به سرودن و نوشتن کرده‌است. او سالها در شهرداری مشهد و همچنین روزنامه‌هایی چون قدس و شهرآرا به عنوان روزنامه‌نگار و مسئول تحریریه و معاون سردبیر فعالیت داشته است و اکنون نیز در موسسه خیریه همدم مشغول به فعالیت می‌باشد. سپاهی علاوه بر روزنامه‌نگاری و فعالیت‌های قلمی در حوزه‌ی فرهنگ و اجتماع، به دو زبان فارسی و کُردی شعر و ترانه می‌نویسد.
برخی از آثار چاپ شده سپاهی لایین به زبان فارسی و کردی، عبارتند از: «گزیده‌ی اشعار» (۱۳۷۶)، «زائرکوچولو» (۱۳۷۹)، «یادش بخیر، جنگ» (۱۳۸۰)، «زیر درخت گیلاس» (۱۳۸۳)، «ما به روایت من» (۱۳۸۸)، «عشق ما را نمی‌دهد بازی» (۱۳۸۹)، «شرح بت‌پرستی‌ها (۱۳۹۴)، «زمانی شیرین/ زمان و زانین (۱۳۹۸)، «رندان خراسان» (۱۳۹۹)، «مینامال» (۱۳۹۹)، «دوچار» (۱۳۹۹)، «تاوانبار» (۱۴۰۰).

این نشست در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه هفدهم شهریورماه ۱۴۰۱ در مدرسه فیلم‌سازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج برگزار می‌شود و به صورت مستقیم از صفحه مجله بخارا در اینستاگرام پخش خواهد شد:
Instagram.com/bukharamag

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *