“آژنگ نیوز”:به مناسبت انتشار کتاب‌ «اساطیر و حماسه‌های اسلاوی» اثر ارغوان محرمی که به تازگی از سوی انتشارات نگارستان اندیشه منتشر شده است، سی و سومین نشست عصر چهارشنبه‌های بخارا با حضور مترجم مؤلف کتاب و استادان گودرز رشتیانی و حامد کاظم زاده در ساعت شش بعدازظهر چهارشنبه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۱ در محل کتابفروشی فرهنگان فرشته برگزار و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.
کتاب اساطیر و افسانه‌های اسلاوی، تلاشی برای آشنایی خوانندگان با جهان‌شناسی و مفاهیم مشترک بین اقوام اسلاو است؛ اعم از اسلاوهای شرقی، غربی، شمالی و جنوبی. سپس آشنایی با افسانه‌ها، قهرمانان و موجودات ماورءالطبیعه در افکار و اعتقادات آنان که ریشه در باورهای کهن دارند.

اساطیر 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

با توجه به ماهیت این اساطیر که فاقد مجموعه‌ای منظم و منسجم از اعتقادات و باورها هستند، با استفاده از منابع اصلی و کهن و همچنین پژوهش‌های جدید و استفاده از روایات موجود در فرهنگ عامه، اثر حاضر تدوین شده است.
اسلاو نام یکی از بزرگترین جمعیت‌های زبانی است که امروزه در منطقه وسیعی از آسیای میانه تا سیبری و اروپای مرکزی پراکنده هستند، اما امروزه، مراکز تجمع این اقوام را می‌توان عمدتاً در اروپای شرقی و منطقه بالکان دانست.
این نشست در خانه فرهنگان فرشته به نشانی: فرشته، خیابان فیضی (شرق به غرب)، بعد از چناران، پلاک ۵۰ برگزار شده و به صورت مستقیم از نشانی‌های زیر پخش می‌شود:
instagram.com/bukharamag
instagram.com/farhangan.fereshte

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *