“آژنگ نیوز”:تقویم تاریخ ایران امروز ۱۵شهریورماه،بدین شرح است:

۱۵شهریور ماه سال ۱۳۴۷ خورشیدی،جمعیت شیرو خورشید سرخ ایران اعلام کرد که از سوی مردم تهران ۶۰۰ کامیون کمک جنسی و یک میلیون ریال پول نقد برای زلزله زدگان خراسان فرستاده شد.

۱۵شهریور ماه سال ۱۳۴۶ خورشیدی،اوراق قرضه بانک کشاورزی به منظور حمایت اقتصاد شهری از اقتصاد روستایی و کنترل تورم، منتشر شد.

۱۵شهریور ماه سال ۱۳۴۶ خورشیدی،کتابخانه شهر رشت و ساختمان استانداری گیلان ،در محل پارک شهر رشت طی مراسمی گشایش یافت.

۱۵شهریور ماه سال ۱۳۴۵ خورشیدی،بیمارستان آریا در خیابان وصال شیرازی با هجده بخش درمانی گشایش یافت.

۱۵شهریور ماه سال ۱۳۴۵ خورشیدی،کوی نو بنیاد افسران ارشد در لویزان افتتاح شد.

۱۵شهریور ماه سال ۱۳۴۵ خورشیدی،کنگره ایرانشناسان بکار خود پایان داد و قطعنامه کنگره مبنی بر تاسیس اتحادیه بین المللی ایرانشناسان و تشکیل یک کمیته دایمی برای این اتحادیه مرکب از اعضای ایرانی و دانشمندان سایر کشورهای جهان انتشار یافت و اعلام شد کتابخانه پهلوی دبیر خانه دایمی این اتحادیه خواهد بود.

۱۵شهریور ماه سال ۱۳۴۸ خورشیدی،رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در راس هیاتی به منظور مذاکره پیرامون افزایش درآمد نفت ایران در سه سال آینده با نمایندگان کنسر سیوم بین المللی نفت به لندن عزیمت کرد.

۱۵شهریور ماه سال ۱۳۴۹ خورشیدی،طی مراسمی با حضور نخست وزیر بهره برداری از کارخانه پشمبافی کشمیر در اصفهان آغاز بکار کرد.این کارخانه یک میلیون متر پارچه در سال تولید میکند و برای احداث آن سیصد میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *