“آژنگ نیوز”:بزرگداشت دکتر علی شافی با همکاری بنیاد مازندران‌پژوهی انوشه و نشریه بخارا برگزار می شود.

ششصد و چهل و هفتمین شب از شب‌های بخارا اختصاص یافته است به بزرگداشت دکتر علی شافی. این نشست با همکاری بنیاد مازندران‌پژوهی انوشه در ساعت شش و نیم بعدازظهر پنجشنبه دهم شهریورماه ۱۴۰۱ در بنیاد کتابخانه عمومی امامزاده یحیی(ع) شهر بابل برگزار می‌شود و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

دکتر علی شافی، زادۀ دهم شهریورماه ۱۳۴۱ در کاسه‌گر محلۀ بابل، دندانپزشک ارتودنتیست است. او بنیانگذار دو کتابخانۀ عمومی امامزاده یحیی در محلۀ زادگاه خود از نخستین سالهای دهۀ هشتاد می‌باشد. افزون بر این او از سال ۱۳۹۵، با پیشنهاد استقرار دانشنامه مازندران در همین کتابخانه، تا پایان انتشار کتاب در اسفندماه ۱۳۹۹ خورشیدی، از آن پشتیبانی همه جانبه کرده است. وی همزمان با نگارش و تدوین این دانشنامه، در رایزنی با استاد حسن انوشه و اندیشمندان فرهنگی دیگر، از سال ۱۳۹۶، پروانۀ مرکزی به نام «بنیاد مازندران پژوهی انوشه» را دریافت کرده است.

شب شافی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اکنون کار ویراست دوم «دانشنامۀ مازندران» و برنامه‌ریزی برای پژوهش‌های دیگر زمینه‌های بومی مازندران، چون پاره‌ای از پیکر سرزمین ایران، در همین بنیاد در دست انجام می‌باشد. شافی از نادره نیکوکاران فرهنگی است که می‌داند چه می‌کند. در شب نکوداشت دکتر علی شافی که به مناسبت شصت سالگی او برپا شده، دکتر علی شافی، دکتر احمد تمدنی، داریوش نیک‌خو، بیژن هنری‌کار و علی دهباشی درباره «شکل‌گیری بنیاد مازندران‌پژوهی انوشه»، «بنیاد نیکوکاری سلامت و دکتر علی شافی»، «دانشنامۀ مازندران و ویراست دوم آن»، «نیکوکاریِ فرهنگی» و «دانشنامه‌نویسی بومی و اهمیت آن» سخن خواهند گفت. این شب با شعرخوانی اسدالله عمادی و سه‌تارنوازی سعید نیکخو همراه خواهد بود.

این نشست در ساعت شش و نیم بعدازظهر پنجشنبه دهم شهریورماه ۱۴۰۱ در کتابخانه عمومی امامزاده یحیی(ع) به نشانی: بابل، سبزه‌میدان، جنب اداره پست برگزار می‌شود و به صورت مستقیم از نشانی های زیر در اینستاگرام پخش خواهد شد:
instagram.com/bukharamag
instagram.com/anosheh_org

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *