“آژنگ نیوز”:نشست نقدو بررسی کتاب «جامعه‌نگاری عهد قاجار» نوشته دکتر پریسا کدیور به میزبانی نشریه بخارا برگزار می شود.

به مناسبت انتشار کتاب «جامعه‌نگاری عهد قاجار» نوشته دکتر پریسا کدیور که از سوی نشر ققنوس منتشر شده است، سی و دومین نشست از سلسله جلسات عصر چهارشنبه‌های بخارا به نقد و بررسی این کتاب اختصاص یافته است.
این نشست در ساعت شش بعدازظهر چهارشنبه نهم شهریور ۱۴۰۱ با حضور: فاطمه قاضیها، رضا شعبانی، حبیب‌اله اسماعیلی، پریسا کدیور و علی دهباشی در خانه فرهنگان فرشته (به نشانی: خیابان فیاضی، بعد از چناران، پلاک ۵۰) برگزار می‌شود و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

hlui - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کتاب «‌جامعه‌نگاری عهد قاجار» تازه‌ترین اثر دکتر پریسا کدیور می‌باشد که در حوزه تاریخ‌نگاری اجتماعی دسته‌بندی می‌شود. پیش از این، کتاب «پرده‌نشینان عهد ناصری» از ایشان در سال ۱۳۹۶ منتشر شده که به زندگی زنان در دوره قاجار می‌پردازد و تاکنون سه دوره چاپ داشته و در شانزدهمین جشنواره ملی کتاب رشد در سال ۱۳۹۷ به عنوان کتاب تقدیرشده سال در حوزه تاریخ انتخاب گشته است.
رویکرد پژوهش‌ها و آثار دکتر کدیور تاریخ‌نگاری اجتماعی و به تعبیری روایت تاریخ از پایین است؛ که رویکردی متفاوت با تاریخ‌نگاری سنتی و نخبه‌گرا در تاریخ‌نویسی ایران می‌باشد. به ویژه آن که مطالعات ایشان حول زندگی روزانه مردمان گذشته (دوره قاجار) انسجام یافته است.
کتاب «جامعه‌نگاری عهد قاجار» با اتخاذ روشی جدید در تاریخ‌نویسی اجتماعی، با پرداختن به حوزه‌های مختلف تجربه زیستی مردمان معمولی و روایت ریزبینانه از مناسبات خانوادگی، کسب و کار، آیین‌های جمعی و آداب و عادات ایرانیان در زندگی روزمره ، مردم را که در تاریخ‌نگاری سنتی مهجور و مغفول مانده بودند، به متن تاریخ‌نگاری آورده است.

این نشست در ساعت شش بعدازظهر چهارشنبه نهم شهریور ۱۴۰۱ به صورت مستقیم از نشانی‌های زیر در اینستاگرام پخش خواهد شد.
instagram.com/bukharamag
instagram.com/farhangan.fereshte

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *