“آژنگ نیوز”:تقویم تاریخ ایران امروز۵شهریورماه،بدین شرح است:

۵شهریور ماه سال ۱۳۴۵ خورشیدی،منوچهر اقبال رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران ضمن یک کنفرانس مطبوعاتی خبر انعقاد قرارداد تازه نفتی را بین شرکت ملی نفت ایران با گروه نفتی فرانسوی اراپ اعلام کرد :بموجب این قرارداد ایران برای اولین بار اصل عاملیت و مشارکت را در روابط خود با شرکت های نفتی کنار گذاشته و بعنوان کارفرما حاکمیت خود را بر شرکتهای نفتی اعمال میکند.

۵شهریور ماه سال ۱۳۴۵ خورشیدی،رادیو لندن در برنامه فارسی خود خبر امضای قرارداد خرید اسلحه از انگلستان را بوسیله ایران انتشار داد و متذکر شد که بموجب این قرارداد بریتانیا سلاح ها و تجهیزات جدیدی برای نیروی هوایی و ناوگان ایران تهیه میکند.

۵شهریور ماه سال ۱۳۴۵ خورشیدی،طرح تاسیس کارخانه لوله سازی اهواز بمنظور تامین نیازمندیهای طرح شاه لوله گاز به موقع اجرا گذاشته شد.

۵شهریور ماه سال ۱۳۴۵ خورشیدی،مذاکرات سه جانبه ایران عربستان سعودی و کویت در تعقیب مذاکرات قبلی پیرامون فلات قاره سه کشور در خلیج فارس و بهره برداری از ذخایر و منابع نفتی در تهران آغاز شد.

۵شهریور ماه سال ۱۳۵۴ خورشیدی،دومین سمینار انفورماتیک ایران با شرکت سی نفر از استادان و متخصصان کامپیوتر ایران و آمریکا در اصفهان تشکیل شد.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *