“آژنگ نیوز”:کتاب “عمارت فلسفه”از سوی نشرپیله منتشرشد.نویسنده:روبرت تسیمر.مترجم:سید امین الدین ابطحی.

درباره کتاب

در «عمارت فلسفه» به ترتیب زمانی به معرفی سی و چهار کتاب برجسته در تاریخ فلسفه پرداخته می‌شود، از «جمهورِ» افلاطون گرفته تا «علیه روش» پاول فایرابند، آثاری که تاریخ ساز بوده­اند و در همه کتابخانه‌های مطرح دنیا یافت می‌شوند. در این اثر آموزنده سعی شده به زبانی ساده و روشن توضیحی در مورد ایده‌های اصلی مطرح شده در این کتاب‌ها، تاریخچه و نحوه پیدایش آنها و همچنین ارتباطِ بین زندگی و اندیشه فیلسوفانِ پدیدآورنده این کتاب‌ها ارائه گردد، چون داستان زندگی فیلسوفان به نوعی در فلسفه آنها منعکس می‌شود.

عمارت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

نکته قابل توجه در این کتاب، اشاره به تأثیراتی است که فیلسوفان بزرگ از اندیشه‌ها، ایده‌ها و آثار فیلسوفان و اندیشمندان ما قبل خود پذیرفته‌اند، در حقیقت چنین تأثیرات و یا به عبارت بهتر، ارتباطاتی بوده­اند که تحولات در تاریخ اندیشه را باعث شده‌اند.

آثار مربوط به فلسفه سیاسی در این کتاب از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، چون در کنار آثاری که به مسائل معرفت­شناختی (کانت و شوپنهاور) می‌پردازند، آثاری دیده می‌شوند که بحث در مورد مسائل اجتماعی و سیستم‌های درست سیاسی (لاک، مارکس و رالز) را موضوع خود قرار داده‌اند. موضوعاتی که همچنان به روز محسوب می‌شوند.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *