“آژنگ نیوز”:دویست و چهل و یکمین نشست از سلسله جلسات صبح پنجشنبه‌های بخارا به دیدار و گفت‌وگو با حسین آتش‌پرور اختصاص یافته است. این نشست در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه سوم شهریورماه ۱۴۰۱ با حضور: محمد قاسم‌زاده، بهرام پروین‌گنابادی، رضا عابد و علی دهباشی در مدرسه فیلمسازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج (به نشانی: خیابان ایرانشهر، کوچه سمندریان (مهاجر)، پلاک ۲۲) برگزار می‌شود و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

حسین آتش پور - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

حسین آتش‌پرور (متولد بیستم آبان ۱۳۳۱، دیسفان/ گناباد)، از نویسندگان مطرح نسل سوم ایران است که چاپ اولین داستان‌هایش به اوایل دهه پنجاه بازمی‌گردد. از آثار ایشان در حوزه داستان‌نویسی می‌توان به «اندوه» (۱۳۷۲)، «خیابان بهار آبی بود» (۱۳۸۴)، «ماهی در باد» (۱۳۸۹)، «چهارده‌سالگی در برف» (۱۳۹۸) و «ماه تا چاه» (۱۳۹۹) اشاره کرد. کتاب‌های «خانه سوم داستان» (جلد اول) و «من و کوزه» ازجمله آثار حسین آتش‌پرور در زمینه نقد داستان است. مجموعه داستان «ماهی در باد» در اولین دوره جایزه مطبوعات ادبی (۱۳۹۰) برنده لوح زرین «سیمین دانشور» شد. حسین پاینده این کتاب را «از پرچم‌داران سوررئالیسم در ادبیات معاصر ایران» می‌داند.
شرکت در کنگره ملی «خیام» (اردیبهشت ۱۳۹۳) و نشست‌های علمی ـ پژوهشی «عطار» و «خیام نیشابوری» (اردیبهشت ۱۴۰۰)، همکاری با مجله بین‌المللی «نوشتا» (از ۱۳۸۵ تا کنون) و حضور در جایزه «مهرگان ادب» به عنوان داور نهایی (از ۱۳۹۴ تا کنون) از دیگر فعالیت‌های فرهنگی حسین آتش‌پرور می‌باشد.
در اسفند ۱۳۹۶ انجمن ادبیات داستانی گناباد به نام «خانه داستان حسین آتش‌پرور» نام‌گذاری گردید.

این نشست در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه سوم شهریورماه ۱۴۰۱ در مدرسه فیلم‌سازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج برگزار می‌شود و به صورت مستقیم از صفحه مجله بخارا در اینستاگرام پخش خواهد شد:
Instagram.com/bukharamag

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *