“آژنگ نیوز”:یکی از اولین عکس های گرفته شده از مقبره توت عنخ آمون در ابتدای زمان باز شدن آن،یعنی پس ازگذشت بیش از ۳۰۰۰سال. این عکس البته رنگی رنگی شده است.

مقبره - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در ۴ نوامبر۱۹۲۲ میلادی، تیمی به سرپرستی هاوارد کارتر مصر شناس بریتانیایی شروع به کاوش در مقبره توت عنخ آمون در دره پادشاهان مصر کردند. توت عنخ آمون ملقب به پادشاه توت، فرعون مصری بود که از سال ۱۳۳۳ قبل از میلاد (زمانی که تنها ۹ سال داشت) تا زمان مرگش در سال ۱۳۲۳ قبل از میلاد حکومت کرد. توت عنخ آمون پس از مرگش طبق سنت مومیایی شد و در مقبره ای مملو از آثار هنری، جواهرات و گنجینه ها دفن شد. جابجایی شن های بیابان به سرعت مقبره را پنهان کرد و بیشتر از ۳۰۰۰سال پنهان بود. در ۴ نوامبر، تیم کارتر اولین پله یک راه پله را پیدا کرد. روز بعد، تیم او کل راه پله را در معرض دید قرار داد و تا پایان نوامبر، یک پیش اتاق، یک خزانه و درب خود مقبره کشف شد. پس از ایجاد یک شکاف کوچک در در، کارتر در ۲۶نوامبر اتاقی پر از گنجینه‌های طلا را دید.

گنجینه این مقبره که قرار بود پادشاه را در زندگی پس از مرگ همراهی کند، اطلاعات باورنکردنی در مورد زندگی در مصر باستان فاش کرد و توت عنخ آمون را به مشهورترین فرعون جهان تبدیل کرد.

ترجمه:احسان محرابی

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *