“آژنگ نیوز”:خاویارایرانی گرانترین خاویار جهان است که در ورقه ای از طلای ۲۴ عیار و با قیمت هر باکس ۲۵ هزار دلار بفروش میرسد.

خاویار - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این مدل از خاویار با نام خاویار الماس شناخته می شود.استفاده از خاویار الماس در ایران دارای قدمت نزدیک به ۳هزار سال است. بدین دلیل این نمونه از خاویار الماس نامیده می شود که بدست آمدن آن در ماهی های خاویاری در مدت زیاد ممکن است که گاه تاصد سال نیز به طول می انجامد.

ایرانیان باستان اولین کسانی بودند که طعم بی نظیر خاویار الماس را چشیدند و معتقد بودند که این خاویار دارای خواص تقویتی است. در واقع حق با آنها بود، زیرا خاویار دریای خزر مملو از مجموعه ای از ویتامین ها و مواد مغذی ضروری است.

اسکندر مقدونی، مردی که در ۳۰ سالگی هند را فتح کرد، گفته می شود که در اولین سفر خود به ایران، این غذای کمیاب را بلعیده است. او به قدری عاشق خاویار خزر ایران شد که میزهای ضیافت خود را با آن می‌چید و مانند مرواریدهای درخشان بر سر میز در جشن‌هایش می‌گذاشت.

پیتر کبیر، تزار افسانه‌ای روسیه و رئیس سلسله رومانوف، به خاویار الماس علاقه فراوانی داشت و شهرت آلماس را به عنوان نماینده عالی تجملات سلطنتی تضمین کرد.

پاپ ژولیوس دوم، حامی هنرمند بزرگ رنسانس، میکل آنژ و غذاخوری پرشور، چیزی به قدری خوشمزه در خاویار آلماس یافت که آن را به تمام پادشاهی های اروپا توصیه کرد و موقعیت آلماس را به عنوان مظهر تجمل تضمین کرد.

خاویار مدل دیگر با نام خاویار بلوگا شناخته میشود که دارای رنگ تیره تری است که به سیاهی میزند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *