“آژنگ نیوز”:نمایی از حیات وحش زیمباوه.فهرست حیوانات زیمبابوه گسترده است، از جمله موجودات گوشتخواری مانند سگ وحشی آفریقایی، شیر و کفتار وحشی، و گیاهخوارانی مانند فیل و زرافه.

حیات وحش زیمباوه کش.ر آفریقایی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

زیمبابوه میزبان بیش از ۳۵۰ گونه پستاندار، بیش از ۵۰۰ گونه پرنده و ۱۳۱ گونه ماهی است.

در میان این حیواننات آنتلوپ حیوان ملی زیمبابوه است. این حیوان یکی از پرجمعیت ترین گونه های زیمبابوه است.

زیمبابوه یکی از ۴۰ کشوری است که دارای یک حیوان ملی است و سایر کشورها از جمله آنگولا، بوتسوانا و مراکش هستند.

آنتلوپ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

زیمبابوه در تقاطع مناطق استوایی شمالی آفریقای مرکزی و منطقه معتدل جنوبی آفریقای جنوبی قرار دارد. بیش از ۵۰۰۰ گونه گیاه گلدار و سرخس گواهی بر تنوعی است که در یک کشور نسبتا کوچک در چنین مکان ملاقاتی امکان پذیر است. رودخانه زامبزی مرز شمالی کشور را دنبال می کند و به دریاچه کاریبا می ریزد و سپس از طریق دره کم ارتفاع زامبزی و سایت میراث جهانی پارک ملی مانا پولز می گذرد و آب را در تمام طول سال برای همه گونه های حیات وحش و پرندگان آبی در فصل خشک فراهم می کند. تعداد زیادی از گاومیش و فیل در حاشیه رودخانه یافت می شود، در حالی که شکارچیانی مانند شیر، سگ وحشی و پلنگ اغلب دیده می شوند. کودو، گورخر، ایمپالا و واترباک از دشت های اطراف تغذیه می کنند و اسب آبی و کروکودیل نیز زیاد است.

در امتداد مرز بوتسوانا، شرقی‌ترین زبانه‌های ماسه‌های کالاهاری به داخل کشور می‌روند و با جنگل‌های گز داخلی مخلوط می‌شوند. در اینجا بزرگترین پارک ملی زیمبابوه، هوانگه، خانه برخی از آخرین گله‌های بزرگ فیل، بوفالو و سمور در جنوب آفریقا است و نقش مهمی در شبکه‌ای از مناطق حفاظت‌شده جنوب آفریقا ایفا می‌کند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *