“آژنگ نیوز”:تقویم تاریخ ایران امروز۵مرداد ماه،بدین شرح است:

۵مرداد ماه سال ۱۳۴۵ خورشیدی،سه کشور ایران، ترکیه وپاکستان عضو سازمان پیمان مرکزی تصمیم گرفتند برای خطوط مخابراتی خود (تلفن ،تلگراف ،تلویزیون، تله تایپ )از قمر مصنوعی تله استار استفاده کنند.

۵مرداد ماه سال ۱۳۴۶ خورشیدی،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مامور تشکیل یک مرکز ایرانی فیلم برای کودکان و نوجوانان ایرانی شد.هدف از تشکیل این مرکز تربیت و پرورش ذوق کودکان و نوجوانان از طریق سینما و سایر وسایل سمعی و بصری است.

۵مرداد ماه سال ۱۳۴۷ خورشیدی،عملیات ساختمانی بنای شهیاد (آزادی)واقع در دو راهی مهر آباد آغاز شد.

۵مرداد ماه سال ۱۳۴۷ خورشیدی،کنفرانس بررسی روشهای علمی و فنی افزای غله در ایران با شرکت متخصصان غله و همکاری سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد و بنیاد فورد و بنیاد راکفلر در تهران گشایش یافت.

گروه تاریخ

2 دیدگاه برای “تقویم تاریخ ایران امروز ۵مرداد ماه”
  1. درود
    متاسفانه تا زمانی که همراه با اطلاعات ارائه شده در بارۀ هر یک از اتفاقات تاریخی، به منبع و ماخذ اشاره ای نشود، عملا اطلاعات ارائه شده بی مصرف و غیرقابل اعتماد خواهد بود. اینکه « ۵مرداد ماه سال ۱۳۴۶ خورشیدی،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مامور تشکیل یک مرکز ایرانی فیلم برای کودکان و نوجوانان ایرانی شد.هدف از تشکیل این مرکز تربیت و پرورش ذوق کودکان و نوجوانان از طریق سینما و سایر وسایل سمعی و بصری است» را از از یک فرد کهنسال در خانواده شنیدید؟ در کتابی نوشته شده و حتی اینکه نویسندۀ کتاب چه کسی است، بسیار مهم است. ای کاش با زحمتی که می کشید، تلاش کنید این اطلاعات مورد استفاده باشد.

    1. ممنون .مطالب از روزنامه های آن موقع تهیه میشوند.انتقاد شما درست است باید تحقیقات بیشتر انجام بدهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *