“آژنگ نیوز”:نشست”دیدار و گفت‌وگو با میرعلیرضا میرعلی‌نقی”برگزار می شود.

دویست و سی و هشتمین نشست از سلسله جلسات صبح پنجشنبه‌های بخارا اختصاص یافته است به دیدار و گفت‌وگو با میرعلیرضا میرعلی‌نقی. این نشست در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه سی‌ام تیرماه ۱۴۰۱ با حضور: حمید ناصحی، ناهید جباری و علی دهباشی در مدرسه فیلم‌سازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج (به نشانی: خیابان ایرانشهر، کوچه سمندریان (مهاجر)، پلاک ۲۲) برگزار می‌شود و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.
میرعلیرضا میرعلی‌نقی (متولد ۱۳۴۵، تهران) موسیقی‌شناس، روزنامه‌نگار، منتقد و تاریخ‌نگار موسیقی شهری ایران (گرایش تهران) و نخستین روزنامه‌نگار حرفه‌ای موسیقی ایران (بعد از ۱۳۵۷) و فعال در حوزه‌های گوناگون موسیقی است.

ldمیز - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ


پژوهش را زیر نظر و با تشویق استاد حسینعلی ملاح و استاد عبدالحسین حائری آغاز کرد و به موازات آن به یادگیری علم و عمل موسیقی نزد اساتید وقت پرداخت و از محضر مجید کیانی، فخری ملک‌پور و ارسلان کامکار بهره برد.‌ سازهای تخصصی او سنتور و پیانو بوده و با نواختن سه‌تار، ویولون و تمبک آشناست.‌ نخستین دوره کتابشناسی و مقاله‌شناسی موسیقی ایران به طریق توصیفی، نخستین سالنامه موسیقی ایران، دوره کتابهای «موسیقی‌نامه …» (هرجلد مخصوص یک موسیقیدان پیشروی معاصر) و ده‌ها مقاله دایره‌المعارفی و مطبوعاتی و گزارش و یادداشت و نیز سردبیری و نویسندگی بیش از یکصد برنامه تخصصی رادیویی و ویراستاری و حاشیه‌نویسی کتابهای کلاسیک موسیقی ایرانی جزو کارنامه اوست. بیش از ۳۶ سال حضور مستمر میرعلیرضا میرعلی‌نقی در این عرصه‌ها گواه میزان علاقه و نشان‌دهنده احاطه خاص او به موضوعاتی است که تمام سالهای عمر و جوانی او صرف پویش و پژوهش و نگارش در آنها شده است.
تاریخ شفاهی موسیقی شهری ایران بخش قابل توجهی از حوزه علایق میرعلی نقی بوده و هست. در نشست امروز، وی به بازگویی دانسته‌ها و خاطراتش یک آهنگساز مهم معاصر می‌پردازد: شادروان پرویز اتابکی (۱۳۷۸ ـ ۱۳۱۵) که سالهای سال ساکن کوچه مهاجر در خیابان ایرانشهر بود. کوچه‌ای که امروز به نام استاد حمید سمندریان نامگذاری شده است.
این نشست در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه سی‌ام تیرماه ۱۴۰۱ در مدرسه فیلم‌سازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج برگزار می‌شود و به صورت مستقیم از صفحه مجله بخارا در اینستاگرام پخش خواهد شد:
Instagram.com/bukharamag

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *