“آژنگ نیوز”:نشست:بررسی دو کتاب «از گمان خویش هر کس یار فردوسی» و «گمان‌هایی در شناخت شاهنامه و فردوسی» برگزار می شود.

دوازدهمین نشست از سلسله نشست‌های عصر شنبه‌های مجله بخارا با همکاری مؤسسه ایکوم، کافه مانا و انتشارات کتاب پنجره، به بررسی دو کتاب «از گمان خویش هر کس یار فردوسی» و «گمان‌هایی در شناخت شاهنامه و فردوسی» تألیف عباس پریش‌روی و شاهنامه‌خوانی استاد امیر صادقی اختصاص یافته است. این نشست در ساعت پنج و نیم بعدازظهر شنبه بیست و هشتم خردادماه ۱۴۰۱ در کافه مانا واقع در بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، کوچه اسلامی ندوشن، پلاک ۶ برگزار می‌شود و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

فردوسی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ


عباس پریش‌روی در این دو کتاب، با بهره‌گیری از پژوهش‌های نوین و دانشورانه کسان و بزرگانی در زمینه فرهنگ و زبان و بویژه شاهنامه‌پژوهی و فردوسی‌شناسی، از دید و نگرش خود به بررسی و گزارش چند واژه، بیت، داستان، داستانک، کاست و افزود و نیز شناخت برخی دستنویس‌ها و پاسخ‌یابی برای پرسش‌های خود پرداخته است. و با برابر نهادنِ دستنویس‌ها و ویرایش‌ها کوشیده است تا با کندوکاو در درستی و نادرستی آنها، استوار بدارد که ویرایش کار بزرگی چون شاهنامه، از توان یک یا چند تن بیرون است و برای چنین کار بزرگی به گروهی بزرگ، با انگیزه، پرتوان و با دانش نیاز است تا بتوانند با همدلی و همراهی و هم‌اندیشی، ویرایشی نزدیک به آفرینش و سروده فردوسی فراهم آورند.
این نشست در ساعت پنج و نیم بعدازظهر شنبه بیست و هشتم خردادماه ۱۴۰۱ به صورت مستقیم از نشانی‌های زیر در اینستاگرام پخش خواهد شد:
instagram.com/bukharamag
instagram.com/cafemaana

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *