“آژنگ نیوز”:به بهانه انتشار کتاب «زندگی و احوال ایرانیان» نوشته سمیوئل ویلسن و با ترجمه شهلا طهماسبی، یازدهمین نشست از سلسله نشست‌های عصر شنبه‌های مجله بخارا با همکاری مؤسسه ایکوم، کافه مانا و انتشارات کتاب پنجره به بحث و بررسی درباره این کتاب اختصاص یافته است. این نشست در ساعت پنج و نیم بعدازظهر شنبه بیست و یکم خردادماه ۱۴۰۱ با حضور: بهرام پروین‌گنابادی، شهلا طهماسبی و علی دهباشی در کافه مانا واقع در بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، کوچه اسلامی ندوشن، پلاک ۶ برگزار می‌شود و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

زندگی و احوال - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ


کتاب «زندگی و احوال ایرانیان» ‌خاطرات سمیوئل گراهام ویلسن، کشیش آمریکایی است که در سال ۱۲۹۸/۱۸۸۱ در اواخر دوره ناصرالدین‌شاه در رأس هیأت تبلیغی کلیسای آمریکایی به ایران آمد و در تبریز، شهر ولیعهدنشین که پس از تهران در مرحله دوم اهمیت بود، سکنی گزید و تا سال ۱۳۱۲/۱۸۹۵ یعنی یک سال پیش از ترور ناصرالدین شاه، به مدت چهارده سال در ایران به سر برد. ویلسن شاهد وقایع اجتماعی چون قحطی و وبا، و وقایع تاریخی مهمی چون تأسیس بانک شاهنشاهی ایران توسط انگلیسی‌ها، نهضت تحریم تنباکو و…. بوده است. او از این وقایع گزارش‌های جامعه‌شناسانه و مردم‌شناسانه مفیدی تهیه کرده است.
خانم شهلا طهماسبی با ترجمه روانی که از این خاطرات ارائه داده‌اند ما را به دنیای تصویری نویسنده رهنمون شده‌اند.
این نشست در ساعت پنج و نیم بعدازظهر شنبه بیست و یکم خردادماه ۱۴۰۱ به صورت مستقیم از نشانی‌های زیر در اینستاگرام پخش خواهد شد:
instagram.com/bukharamag
instagram.com/cafemaana

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *