آژنگ نیوز: نشست دیدار و گفتگو با دکتر مریم نوروزیان،برگزار می شود. دویست و سی و دومین نشست از سلسله جلسات صبح پنجشنبه‌های مجله بخارا اختصاصی یافته است به دیدار و گفتگو با دکتر مریم نوروزیان. این نشست در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه نوزدهم خردادماه ۱۴۰۱ با حضور دکتر جمشید لطفی و علی دهباشی در خانه فرهنگان قریب (به نشانی: بلوار کشاورز، خیابان دکتر قریب، پایین‌تر از بیمارستان امام خمینی، نبش کوچه اولیا) برگزار می‌شود و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

دکتر مریم نوروزیان استاد تمام بیماری‌های مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی تهران است که دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را نیز در همین دانشگاه گذرانده است. تمرکز علمی وی اختلالات شناخت و حافظه بوده و تمامی سال‌های کار حرفه‌ای خود را در ایران برای شناساندن بیماری آلزهایمر و انواع دمانس به مجامع علمی و دانشگاهی کشور و عموم جامعه نموده است.

در کنار این حیطه بالینی، وی مطالعات در نوروساینس را پس از پژوهش درخشانی که بر موضوع چپ‌دستی و نیمکره‌های مغز انجام داد ادامه داده است.

نوزورزیان - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

دکتر نوروزیان به تازگی به خاطر ۲۵ سال تلاش خستگی‌ناپذیر برنده جایزه مترودورا گردید که به زنان دارای رهبریت علمی و پیشرو در علوم پزشکی در کشورهای در حال توسعه در سطح جهان اهدا می‌گردد.

شماری از مهمترین دستاوردهای وی عبارتند از: انتشار نزدیک به ۱۳۰ مقاله علمی در مجلات معتبر  بین‌المللی ـ راه‌اندازی اولین کلینیک حافظه در ایران در سال ۱۳۸۲ ـ تأسیس اولین دپارتمان نورولوژی شناختی و نوروسایکیاتری ـ دریافت جایزه محقق برتر در جشنواره رازی برای پژوهش بر روی  عملکرد تحصیلی و چپ‌دستی ـ عضویت در پنل علمی و پزشکی انجمن جهانی آلزهایمر ـ مشارکت در برنامه عملیاتی mhGAP سازمان جهانی بهداشت برای تشخیص بیماری آلزهایمر و صرع در شبکه نظام سلامت در ایران ـ طراحی و اجرای پروژه کلینیک‌های حافظه در ایران ـ دریافت جایزه اخوینی به عنوان پایه‌گذار و پیشرو حوزه نوروسایکیاتری در ایران ـ تدوین منابع آموزشی پیشگیری از دمانس برای سالمندان کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و

این نشست در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه نوزدهم خردادماه ۱۴۰۱ به صورت مستقیم از نشانی‌های زیر در اینستاگرام پخش خواهد شد:

instagram.com/bukharamag

instagram.com/farhangan.ir

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *