“آژنگ نیوز”: نشست”دیدار و گفتگو با فریار جواهریان”برگزار می شود.

دویست و سی و یکمین نشست از سلسله جلسات صبح پنجشنبه‌های بخارا اختصاص یافته است به دیدار و گفتگو با خانم فریار جواهریان. این نشست در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه دوازدهم خردادماه ۱۴۰۱ با حضور: آزاده شاهچراغی، محمدرضا حائری مازندرانی و علی دهباشی در محل کتابفروشی فرهنگان قریب (به نشانی: بلوار کشاورز، خیابان دکتر قریب، پایین‌تر از بیمارستان امام خمینی، نبش کوچه اولیا) برگزار می‌شود و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.
فریار جواهریان متولد خراسان بوده و مدتی در فرانسه زندگی کرده‌اند. تحصیلات خود را در آمریکا و در دانشگاه‌هایی نظیر تگزاس در آستین، M.I.T و هاروارد به پایان رسانده‌اند. تخصص ایشان در زمینۀ موزه و باغ می‌باشد و همراه با مهندس فریدون بَدِر، شرکت «مهندسان مشاور گام ما» را در تهران تاسیس نمودند. آثار و کارهایشان در مجلات مختلف ایرانی و خارجی به چاپ رسیده و سبک کارهایشان «ایرانی مدرن» شناخته شده است.

فریار - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ


فریار جواهریان همچنین برندۀ مسابقۀ مدرسۀ جدید فرانسوی‌ها در تهران می‌باشند. دبیری نمایشگاه‌های متعدد از جمله باغ ایرانی، سی سال تنهائی در کمبریج و لندن، فریده لاشایی همراه با جرمانو چلانت در موزه هنرهای معاصر، گلگشت ایرانی در کاخ گلستان و… از دیگر فعالیت‌های فرهنگی ایشان است.
در حوزۀ سینما، طراحی صحنۀ ده فیلم از کارهای داریوش مهرجوئی (از «اجاره‌نشین‌ها» تا «درخت گلابی») را بر عهده داشته‌اند. از فریار جواهریان مقالات متعددی در نشریات ایرانی و خارجی به چاپ رسیده و سخنرانی‌های متعددی در دانشگاه‌های آکسفورد، کمبریج و استنفورد ارائه شده است. ایشان همچنین داوری مسابقات متعدی را انجام دادند و در سال ۲۰۱۰ نیز عضو هیئت داوران جایزۀ معماری «آقا خان» بوده‌اند.
در این نشست، فریار جواهریان، آزاده شاهچراغی و محمدرضا حائری مازندرانی دربارۀ باغ ایرانی صحبت خواهند کرد.
جلسه دیدار و گفتگو با فریار جواهریان در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه دوازدهم خردادماه ۱۴۰۱ به صورت مستقیم از نشانی‌های زیر در اینستاگرام پخش خواهد شد:
instagram.com/bukharamag
instagram.com/farhangan.ir

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *