“آژنگ نیوز”: کلیسای تاریخی” بانوی ما” در درسدن آجر به آجرباز سازی شد.این تصویری از کلیسای” بانوی ما”جدید در درسدن، آلمان است. آن آجرهای تیره‌ای که می‌توانید در آن ببینید، پس از بمباران شدید و تخریب کلیسا در جنگ جهانی دوم، از کلیسای اصلی نجات یافتند. آنها هر آجری را که هنوز قابل استفاده بود فهرست بندی کردند و در کلیسای بازسازی شده قرار دادند.

کلیسا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این اثر تاریخی  یک کلیسای پروتستان-لوتری متعلق به دوران باروک و ساختمان تاریخی تعیین کننده در منطقه Neumarkt درسدن است. این یک بنا گواهی باشکوه برای معماری مقدس پروتستان در نظر گرفته می شود،کلیسا دارای یکی از بزرگترین گنبدهای سنگی در شمال کوه های آلپ است و یکی از بزرگترین ساختمان های ماسه سنگی در جهان به حساب می آید.

این کلیسااز سال ۱۷۲۶ تا ۱۷۴۳ با طرحی از جورج باهر ساخته شد و به نمادی از باروک درسدن و نمای شهر معروف تبدیل شد. در پایان جنگ جهانی دوم، در جریان حملات هوایی به درسدن در شب ۱۳/۱۴ فوریه ۱۹۴۵، در اثر طوفان و آتش سوزی درسدن به شدت آسیب دید و در صبح روز ۱۵ فوریه فرو ریخت و سوخت. ویرانه ها در جمهوری دموکراتیک آلمان حفظ شدند و به عنوان یادبودی در برابر جنگ و ویرانی باقی ماندند.

پس از ادغام آلمان شرقی و غربی  ، پاکسازی آوار در اوایل سال ۱۹۹۳ و از سال ۱۹۹۴ بازسازی ساختمان کلیسا آغاز شد. در نهایت نیز کار بازسازی با همان مواد بازمانده از ساختمان  در سال ۲۰۰۵ پایان یافت.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *