آژنگ نیوز: روستای ونیز هلندی ،بدون خودرو ،آنقدر آرام ، آنقدر متفاوت است و آنقدر زیبایی ساده دارد که به سختی واقعی به نظر می رسد .ساکنان و بازدیدکنندگان میتوانند  به آرامی در کنار کانال های کوچک در کنار خانه های مزرعه ای قدیمی اما زیبا با سقف کاهگلی حرکت کنند.

روستا1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

می‌توان از یک «خیابان فرعی» (یک کانال کوچک دیگر) پایین رفت و از زیر یک پل چوبی گذر کرد، جایی که یک ساکن مسن ممکن است برای دیدن همسایه‌ای در حال قدم زدن باشد. نه اینجا ونیز یا آمستردام نیست. این روستای گیتورن در هلند است.

خیلی ساکت، خیلی آرام و دورافتاده است. آنقدر آرام است که نام مستعار آن «ونیز هلندی» ممکن است تصور نادرستی از اندازه و شلوغی و تجاری بودن ایجاد کند.

در دهکده آبی گیتورن هلند، بلندترین صدایی که به طور معمول می توانید بشنوید، صدای اردک یا صدای پرندگان دیگر است.

گیتورن در استان اوریسل در شرق هلند، منطقه ای سرسبز و آرام واقع شده است.

در مرکز این روستا،سیستم کانال اوریسل قرار دارد. در واقع، روستای کوچک به قدری به آبراه‌های خود وابسته است که نمی‌توان به بسیاری از خانه‌ها از طریق جاده رسید. هنگامی که پستچی نامه را تحویل می دهد، با پوتین سفر می کند.

روستا2 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در اینجا روی آب بودن راهی دلپذیر برای گذراندن یک بعدازظهر است.با استفاده از قایق به آرامی در آبراه‌های باریک،ازمیتوان زیر پل‌های قوسی زیبا، کنار کلبه‌های کاهگلی دنج گذر کرد.

قایق‌سواری سال‌ها است که با ۹۰ کیلومتر مسیرهای قایق‌رانی و تعداد زیادی قایق موتوری برای اجاره، یک جاذبه توریستی محبوب در اینجا بوده است، اما اکنون، به‌جای موتورهای بنزینی، مغازه‌های اجاره‌ای به اصطلاح «قایق‌های نجوا» – قایق‌هایی که با موتور الکتریکی حرکت می‌کنند، عرضه می‌نمایند.

گیتورن به عنوان یک سکونتگاه برداشت ذغال سنگ نارس تاسیس شد. برش ذغال سنگ به صورت نیمه، برکه ها و دریاچه ها را ایجاد کرد و مردم در جزایر بین آنها، خانه هایی ساختند. در نتیجه، دسترسی فقط از طریق پل یا با استفاده از قایق‌های سنتی گیتورن ، که اصطلاحاً پونترس نامیده می‌شود، امکان‌پذیر بود – قایق‌های باریکی که با استفاده از یک تیر بلند توسط یک پانترار به امتداد کشیده می‌شوند.

روستا3 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

امروزه گیتورن تغییر چندانی نکرده است. پل های چوبی بلند هنوز آنجا هستند و هنوز هم می توان با یک پانتر و همچنین با یک قایق برقی بر روی آبهای آرام تردد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *