“آژنگ نیوز”:نشست”شب رونمایی از کتاب:«فرهنگ اسپانیایی-فارسی، فارسی-اسپانیایی»برگزار می شود.

ششصد و سی و ششمین شب از شب‌های بخارا اختصاص یافته است به رونمایی از کتاب «فرهنگ اسپانیایی-فارسی فارسی-اسپانیایی» نوشته علیرضا امیدبخش. این نشست در ساعت ۵ بعد از ظهر روز دوشنبه دوم خرداد ماه ۱۴۰۱ (بیست و سوم می ۲۰۲۲) در سالن شهید عضدی دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود.
در این نشست و به مناسبت انتشار این کتاب عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، سید جلال دهقانی فیروزآبادی، معاون پژوهشی آن دانشگاه، علی اکبر احمدی افرمجانی، ریئس دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی، علیرضا امیدبخش، نویسنده کتاب، سودابه باشی زاده، مدیر گروه زبان و ادبیات اسپانیایی، علی دهباشی (سردبیر مجله بخارا)، آنخل لوسادا (سفیر اسپانیا در تهران)، گیرمو الخاندرو پوئنته اوردوریکا (سفیر مکزیک در تهران)، رومینا پرز راموس (سفیر بولیوی در تهران)، لائودِمارگونسال وِس آگیار نِتو (سفیر برزیل در تهران)، ایساک لنین براوو خائن (سفیر نیکاراگوئه در تهران)، کارلوس کوستا نه‌وس (سفیر پرتغال در تهران)، کارلوس اسگاربی (سفیر اوروگوئه در تهران) و جمعی از استادان و دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی حضور خواهند داشت.

jhf - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ


علیرضا امیدبخش، عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات انگلیسی و همچنین گروه زبان و ادبیات اسپانیایی دانشگاه علامه طباطبائی است و دکترای خود را از دانشگاه بارسلونا دریافت کرده است. مطالعات تطبیقی آرمانشهری با تکیه بر نقش آفرینی فرهنگ ایرانی و اسلامی گرایش اصلی او در پژوهش‌های انجام شده است و نگارش فرهنگ، کتابنامه، دانشنامه و فهرست را یک کنش آرمانشهری جدی برای تولید ابزار اولیه مفاهمه ملت‌ها و فرهنگ‌ها می‌داند که در نظام سیاست‌گذاری و اولویت‌های نظام آموزش عالی کشورها که ناظر به نیازهای اساسی جامعه باید تنظیم شوند، مغفول مانده است.
در حال حاضر، کمتر از پنج فرهنگ‌ دوسویه اسپانیایی فارسی موجود است که همگی در ایران به چاپ رسیده‌اند حال آنکه قرابت فرهنگی ایران و اسپانیا و کشورهای اسپانیایی زبان به واسطه تعامل هشتصد ساله در دوران تمدن اندلس در مقایسه با دیگر کشورهای غربی بسیار زیاد است اما تا کنون از این فرصت هر دو طرف بهره کافی نبرده‌اند.
این نشست در ساعت پنج بعدازظهر دوشنبه دوم خردادماه ۱۴۰۱ (بیست و سوم می ۲۰۲۲) در سالن شهید عضدی دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی دانشگاه علامه طباطبایی به نشانی: اتوبان چمران، پل مدیریت، سعادت‌آباد، خیابان علامه جنوبی، نبش حق‌طلب برگزار می‌شود و به صورت زنده از نشانی‌های زیر در اینستاگرام پخش خواهد شد.
Instagram.com/bukharamag
Instagram.com/dr_alireza_omidbakhs

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *