“آژنگ نیوز”:نشست”دیدار و گفتگو با محمد جعفری قنواتی”برگزار می شود.

دویست و بیست و نهمین نشست از سلسله جلسات صبح پنجشنبه‌های مجله بخارا اختصاص یافته است به دیدار و گفتگو با محمد جعفری قنواتی. این نشست در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه بیست و نهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ با حضور: علیرضا حسن‌زاده، ابراهیم دم‌شناس، ارسطو میرانی و علی دهباشی در محل کتابفروشی فرهنگان قریب برگزار می‌شود و به صورت مجازی پخش خواهد شد.

قنواتی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ


محمد جعفری قنواتی (متولد ۱۳۳۷ ـ ماهشهر خوزستان) فارغ‌التحصیل رشته فرهنگ و ادبیات عامه از دانشگاه دولتی تاجیکستان است. همچنین عضو شورای عالی علمی مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی و مدیر بخش فولکلور در این مؤسسه است. از آثار ایشان می‌توان به کتاب‌های: «قصه‌ها و افسانه‌هایی از گوشه و کنار ایران»، «دو روایت از سلیم جواهری»، «روایت‌های شفاهی هزار و یک شب»، «مثنوی و مردم» (به همراه استاد وکیلیان)، «تصحیح جامع الحکایات نسخه آستان قدس رضوی» (به همراه خانم دکتر خدیش)، «قندان و نمکدان» (لطیفه‌هایی از فرهنگ مردم)، «تصحیح جامع‌الحکایات نسخه کتابخانه گنج‌بخش»، «درآمدی بر فولکلور ایران»، «طومار شاهنامه هفت لشکر» و «شیرزاد و گلشاد» اشاره کرد.
محمد جعفری قنواتی همچنین ویراستاری علمی «دانشنامه فرهنگ مردم ایران» را بر عهده دارد که تاکنون شش جلد آن منتشر شده است. تألیف بیش از صد مقاله برای دانشنامه‌های مختلف، بویژه «دانشنامه فرهنگ مردم» از دیگر فعالیت‌های فرهنگی ایشان است.
این نشست در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه بیست و نهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به صورت مستقیم از نشانی‌های زیر در اینستاگرام پخش خواهد شد:
Instagram.com/bukharamag

Instagram.com/farhangan.ir

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *