“آژنگ نیوز”:هجدهمین عصر چهارشنبه بخارا به معرفی و بررسی کتاب «اکتاویو پاز در زمانه‌‌ی خود» اختصاص دارد. این نشست با همکاری خانه فرهنگان فرشته در ساعت پنج بعدازظهر چهارشنبه بیست و هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در محل کتابفروشی فرهنگان فرشته برگزار می‌شود و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.
فارسی‌زبانان علاقه‌مند به شعر و ادبیات با چند اثر این شاعر بلندآوازه‌‌ی مکزیکی و برنده‌ی جایزه‌‌ی نوبل ادبیات آشنایی دارند و حالا در این کتاب که انتشارات اختران آن را منتشر کرده است با سیر زندگی شخصی، سیاسی و ادبی او آشنا خواهند شد.

اکتیو - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ


نویسنده‌ی کتاب کریستوفر مایکل دومینگز است که از نزدیک با شاعر آشنایی داشته و در مجله‌ی مکزیکی ووئلتا همکار او بوده است. نویسنده به گفته‌‌ی خود سعی کرده است بنا به توصیه‌ی همیشگی خود پاز به دور از شیفتگی و با نگاهی انتقادی زندگی شاعر را در تمام ابعاد آن ترسیم کند. او برای تحقق این هدف نه تنها از آثار خود پاز، اعم از کتاب‌ها، نامه‌ها، گفت‌و گوها بلکه از آثار دیگران مانند خاطرات و نوشته‌های همسر و دختر شاعر و نیز نویسندگان و هنرمندانی که به او توجه داشته‌اند، کمک گرفته است. به علاوه نویسنده در این کتاب به نقل صرف وقایع زندگی پاز اکتفا نکرده است و همواره از واکنش پاز به این وقایع به طور مستند خواننده را آگاه می‌سازد. هم‌چنین ما را با تفکرات ادبی او در مواجهه با رئالیسم سوسیالیستی، سوررئالیسم، شعر کلاسیک و مدرن زبان اسپانیایی و… به طور کلی آشنا می‌کند. و همه‌ی اینها در بستر تاریخ مکزیک: استقلالش، انقلابش، و مسائل فرهنگی و هویتی‌اش که پس از فروپاشی امپراتوری آزتک و غلبه‌ی جهان و زبان اسپانیایی درگیر آن بوده.

در این جلسه آقای فؤاد نظیری شاعر و مترجم، خانم سحر یوسفی مترجم اسپانیایی‌، آقای سهند عبیدی، نویسنده و منتقد در حوزه‌های سینما و ادبیات، و عاطفه طاهایی مترجم کتاب حضور خواهند یافت.
این نشست در ساعت پنج بعدازظهر چهارشنبه بیست و هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به صورت مستقیم از نشانی‌های زیر در اینستاگرام پخش خواهد شد:
instagram.com/bukharamag
Instagram.com/farhangan.fereshte

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *