“آژنگ نیوز”:نشست”بررسی مروری بر خیمه شب بازی ایران”برگزار می شود.

هشتمین نشست از سلسله نشست‌های عصر شنبه‌های مجله بخارا با همکاری کافه مانا، موسسه ایکوم و خانه موزه خیمه‌شب‌بازی ایران، اختصاص یافته به سخنرانی سیاوش ستاری با موضوع (مروری بر خیمه‌شب‌بازی ایران) همراه با اجرای قطعاتی از این هنر کهن نمایش.
این نشست در ساعت ۵ بعدازظهر شنبه بیست و چهارم اردیبهشت ۱۴۰۱ در کافه مانا، واقع در بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، کوچه اسلامی ندوشن، پلاک ۶ برگزار می‌شود و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

خیمه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ


سیاوش ستاری (متولد ۲ تیر ۱۳۵۰ در تهران) تحصیلات ابتدایی خود را در تالش و تحصیلات متوسطه را در شهر رشت به پایان رساند، در سن ۱۴ سالگی از سال ۱۳۶۴ در رشت شروع به فعالیت جدی در زمینه تئاتر نمود، سپس‌ تحصیلات عالی را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته هنرهای نمایشی ادامه داد. او در این سال‌ها به بازیگری – کارگردانی در هنر نمایش و نمایش عروسکی و همچنین به کارگردانی – تهیه‌کنندگی – مدیریت تولید و برنامه‌ریزی در پروژه‌های تلویزیونی مشغول بوده است.

از سال ۱۳۷۲ نزد دو استاد فقید پیشکسوت خیمه‌شب‌بازی به فراگرفتن این هنر ارزشمند پرداخت و سالهاست که تلاش در گسترش مهارت‌های این هنر دارد.
در سال ۱۳۹۷ به اتفاق ستاره اسکندری خانه موزه خیمه‌شب‌بازی ایران را تاسیس کرد و با تمرکز بیشتر بر روی پژوهش و آموزش خیمه‌شب‌بازی همت گمارده است.
او با راه‌اندازی موزه سیار و تماشاخانه سیار خیمه‌شب‌بازی تلاش می‌کند به سراسر کشور سفر کرده و نمایش خیمه‌شب‌بازی را در سطحی گسترده به کودکان این سرزمین معرفی می‌کند.
این نشست به صورت مستقیم از نشانی‌های زیر در اینستاگرام پخش خواهد شد:

Instagram.com/bukharamag
instagram.com/@cafemaana
Instagram.com/khshmuseum
Instagram.com/sainapuppe
t

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *