“آژنگ نیوز”:تاریخ چگونه به افزایش درک ما کمک میکند؟ درنظر داشته باشیم که تاریخ موضوعی است که مطالعه آن برای بسیاری کسل کننده یا اتلاف وقت است. اما مطالعه تاریخ بیش از آنچه به چشم می آید اهمیت دارد. بیایید به این سوال قدیمی پاسخ دهیم: “چرا تاریخ مهم است؟”

در ابتدا باید روشن شود که تاریخ چیست؟در یک تعریف کلی، تاریخ دانش و مطالعه گذشته است. این داستان گذشته و نوعی حافظه جمعی است. تاریخ داستان این است که ما چه کسی هستیم، از کجا آمده ایم، و به طور بالقوه می تواند نشان دهد که به کجا می رویم.

Tuning Core - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بنا بر این مطالعه تاریخ مهم است زیرا برای همه ما در درک خود و دنیای اطرافمان ضروری است. تاریخچه هر رشته و موضوعی از پزشکی گرفته تا موسیقی و هنر وجود دارد. دانستن و درک تاریخ کاملاً ضروری است، حتی اگر نتایج مطالعه تاریخی چندان قابل مشاهده نبوده و اثر آن نیز فوری نباشد.

اما مهمترین دستاورد تاریخ این است که به شما امکان می دهد بیشتر درک کنید.این موضوع ابعاد مختلفی دارد که به چند مورد از آن اشاره می شود.

۱. دنیای ما

تاریخ به ما تصویر بسیار واضحی از نحوه عملکرد جنبه‌های مختلف جامعه – مانند فناوری، سیستم‌های دولتی و حتی جامعه به‌عنوان یک کل – در گذشته ارائه می‌دهد، بنابراین ما می‌فهمیم که امکانات امروزه چگونه شکل گرفته و به چه نحوی به شکل امروزین به کار می آید.

۲. جامعه و افراد دیگر

مطالعه تاریخ به ما امکان می دهد تا نحوه رفتار مردم و جوامع دیگر را مشاهده و درک کنیم. به عنوان مثال، ما قادریم جنگ را حتی زمانی که یک ملت در صلح است، با نگاه کردن به رویدادهای قبلی ارزیابی کنیم. تاریخ داده هایی را در اختیار ما قرار می دهد که برای ایجاد قوانین یا نظریه هایی در مورد جنبه های مختلف جامعه از استفاده می شود.

۳. هویت

تاریخ می تواند به ما کمک کند تا احساس هویت کنیم. این در واقع یکی از دلایل اصلی تدریس تاریخ در مدارس سراسر جهان است. مورخان توانسته‌اند در مورد چگونگی تشکیل کشورها، خانواده‌ها و گروه‌ها و چگونگی تکامل و توسعه آنها در طول زمان بیاموزند. زمانی که فردی وظیفه خود را بر عهده می گیرد تا عمیقاً در تاریخ خانواده خود غوطه ور شود، می تواند درک کند که خانواده او چگونه با تغییرات تاریخی بزرگتر تعامل داشته است. آیا خانواده در جنگ های بزرگ خدمت کردند؟ آیا آنها در رویدادهای مهم حضور داشتند؟

۴. مسائل امروزی

تاریخ به ما کمک می کند تا با پرسیدن سؤالات عمیق تر در مورد اینکه چرا همه چیز به این شکل است، مسائل امروزی را درک کنیم. چرا جنگ در اروپا در قرن بیستم برای کشورهای سراسر جهان اهمیت داشت؟ هیتلر چگونه قدرت را به دست آورد و چگونه آن را  تا مدتی حفظ کرد؟ این امر چه تأثیری بر شکل‌دهی جهان و نظام سیاسی جهانی امروز ما داشته است؟

giammarco boscaro zeH ljawHtg unsplash 1 scaled e1593505658645 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

۵. فرآیند تغییر در طول زمان

اگر می‌خواهیم واقعاً بفهمیم که چرا چیزی اتفاق افتاده است – در هر زمینه یا زمینه‌ای، مانند پیروزی یک حزب سیاسی در انتخابات گذشته در مقابل دیگری، یا تغییر عمده در تعداد سیگاری‌ها – باید به دنبال عواملی باشید که زودتر و قبلا، رخ داده‌اند. تنها از طریق مطالعه تاریخ است که مردم می توانند واقعاً دلایل این تغییرات را ببینند و درک کنند، و تنها از طریق تاریخ می توانیم بفهمیم که چه عناصری از یک نهاد یا یک جامعه بدون توجه به تغییر مداوم ادامه می یابد.

ترجمه از گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *