آژنگ نیوز: آمستردام شهر پلهای متعدد است. تاریخچه مختصری از اینکه چرا این همه پل در شهر وجود دارد که به آن اشاره می شود.در ابتدا برای پاسخ به این سوال  ، باید بررسی کنیم که چرا این همه کانال وجود دارد؟ حدود ۹۰۰ سال پیش، آمستردام زیر سطح دریا بود، با تالاب‌ها، رودخانه‌ها و آب، شهر دائماً دچار سیل می‌شد، بنابراین فقط ماهیگیران در آنجا زندگی می‌کردند.

پل رمانتیک - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

به تدریج با گذشت زمان، افراد بیشتری به شهر آمدند و متوجه شدند که ایجاد کانال ها روشی مبتکرانه برای حمل و نقل کالا است. در دهه ۱۶۰۰ آمستردام بندری پر رونق بود و شهر منابع آنها را جمع کرد و سیستم شگفت انگیزی از کانال ها را ساخت.

چند پل در آمستردام وجود دارد؟

با گذشت زمان حدود ۲۳۵ کانال برای ورود تجارت به کشور، انحراف آب و جلوگیری از سیل و ایجاد سیستم فاضلاب ساخته شد. اکنونآمستردام  حدود ‍۱۶۵ کانال دارد. بسیاری از آنها بسته شدند و خیابان شدند. و بر روی آن کانال های باستانی، بیش از ۱۲۰۰ پل در آمستردام ساخته شد. در ابتدا بیشتر پل ها پل های چوبی بودند.در حال حاضر پل های چوبی زیادی در شهر باقی نمانده است، اما پل هایی که هستند، برای هریک مناسبتی تعریف شده است.

پل لاغر آمستردام

یکی از آنها به نام پل لاغر روی رودخانه آمستل ساخته شده است.

پل چوبی 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

وضعیت این  پل چوبی بسیار عالی است به گونه ای که هنوز کار می کند و زمانی که کشتی های بزرگ از اینجا، در رودخانه آمستل عبور می کنند باز می شود.

پل قفل عشق قدیمی در آمستردام

پل دیگر و شاید معروف ترین پل در آمستردام، پل قدیمی قفل عشق است. تصویری قدیمی از این ل برای همیشه توسط کلود مونه (که سه بار از آمستردام بازدید کرد) در پیش زمینه نقاشی مونه “De Zuiderkerk” (کلیسای جنوبی) به یادگار مانده است. این پل چوبی جذاب، پل رسمی قفل عشق آمستردام است.زوجهای جوان هلندی برای آنکه  تداوم عشق خودرا به صورت سمبلیک  به یکدیگر را اعلام کنند به این پل قفلهایی میبندند .

پل عشق جدید - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

با این حال، در سال های گذشته، شورای شهر آمستردام شروع به برداشتن قفل ها کرده است و هر زمان که بیش از سیزده قفل روی پل وجود داشته باشد، این کار را ادامه خواهد داد. اما مردم آمستردام و بازدیدکنندگان که همیشه خلاق بوده اند، پل دیگری پیدا کرده اند….

پل خواستگاری

پل بعدی  به نام بلومگراخت (کانال گل)  شناخته می شود. این پل نیز به نام پل خواستگاری شناخته میشود. برخی از زوجها ی هلندی بر روی این پل از یکدیگر خواستگاری میکنند.

پل خواستگاری - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

با توجه به محدودیتهای اعلام شده از سوی شورای شهر مردم یک پل دیگر برای برگزاری رسمشان انتخاب کرده اند.این پل در قلب شهر در پارک ووندل قرار گرفته است. اینجا مکان جدید است است که زوجها  یافته اند و تا قفل های خود را برروی پل نصب کرده و عشق بی پایان خود را اعلام میکنند. آنها دوست دارند نام و تاریخ خود را روی قفل حک کنند و کلید آن را در آب بیاندازند، که نماد عشق آنها است که برای همیشه ادامه خواهد داشت.

پل چوبی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *