بالاخره ایلان ماسک توئیتر را خرید.چند هفته پیش بود که ایلان ماسک با خرید ۹.۲ درصد از سهام توییتر، به بزرگترین سهامدار این شبکه اجتماعی تبدیل شد. مدتی بعد ثروتمندترین فرد جهان خرید کامل توییتر را پیشنهاد داد و حالا پس از اتفاقات مختلف بالاخره موفق به خرید این شبکه اجتماعی با قیمتی  نزدیک به ۴۴ میلیارد دلار شد.

از چند روز پیش مذاکرات بین هیئت مدیره توییتر و ایلان ماسک تایید شده بود. مذاکره ای که بسیاری آن را آخرین گام در دستیابی ثروتمندترین فرد جهان به این شبکه اجتماعی می دانستند. حالا این گزارش ها تایید شد و توییتر به ایلان ماسک رسید.

ماسک که زمانی قرار بود به هیئت مدیره توییتر اضافه شود، اکنون مالک این شبکه اجتماعی است تا در کنار ثروتمندانی مانند جف بزوس و مایکل بلومبرگ یک رسانه محبوب داشته باشد.

در همین حال، هیئت مدیره توییتر با فروش این شبکه اجتماعی به ماسک موافقت کرد که قبلاً با فعال کردن رویکرد “قرص سمی” به دنبال جلوگیری از چنین چیزی بود. اما اکنون پس از بررسی های لازم و البته اطلاع از تامین مالی ۴۶.۵ میلیارد دلاری، پیشنهاد ثروتمندترین فرد جهان توسط ماسک را پذیرفته است.

ماسک - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ماسک کمی قبل از انتشار خبر خرید توییتر به صورت غیرمستقیم توییت کرد. به شرح زیر توییت کنید:

امیدوارم حتی بدترین منتقدانم در توییتر بمانند، زیرا آزادی بیان همین است.

قرارداد فروش توییتر به ایلان ماسک

زمانی که ماسک پیشنهاد خرید توییتر را داد، در ابتدارقم ۵۴.۲۰ دلار را پیشنهاد کرد. که ارزش کل این شبکه اجتماعی را به نزدیک به ۴۴ میلیارد دلار می رساند. حالا هیئت مدیره توییتر به همین میزان راضی است و توییتر ثروتمندترین فرد جهان می شود.

در حال حاضر دقیقا روشن نیست که ایلان ماسک چه برنامه ای برای توییتر دارد، اما ثروتمندترین مرد جهان مدت هاست که از آزادی بیان در این شبکه اجتماعی انتقاد می کند و البته تمرکز او بر بهبود آزادی بیان در توییتر بوده است.

علاوه بر موضوع  آزادی بیان، احتمالاً الگوریتم توییتر متن نیز برای افزایش شفافیت عملکرد آن باز شده است. سایر تغییرات احتمالی شامل اضافه کردن دکمه ویرایش توییت است. قابلیتی که مدت هاست کاربران می خواستند به توییتر اضافه کنند.

مترجم: شاهین رهنورد واقف

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *