“آژنگ نیوز”: پرندگان شگفتی طبیعت هستند و به زندگی انسان معنی میبخشند.زیراپرندگان در طبیعت زندگی انسانها و جهان زیبا نقش مهمی دارند که اصلا قابل جایگزینی نیست.به نظر می رسد پرندگان دریایی در طبیعت ۳۰-۵۰سال، عقاب ها ۲۰-۲۵ سال، شاهین ها ۸-۲۰ سال زندگی می کنند.

اکثر پرندگان آوازخوان ممکن است ۷تا ۱۰ سال عمر کنند، مرغ مگس خوار حتی کمتر از آن، ممکن است تنها ۳-۶ سال عمر کنند. آنها در طول عمرشان به گونه ای فعال طبیعت را بهتر می سازند.

پرنده4 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

پرندگان بخش مهمی از سیستم طبیعی هستند. آنها به عنوان گرده افشان و برای پراکندگی بذر بسیاری از گیاهان، به ویژه گیاهان بومی ضروری هستند. پرندگان همچنین از انواع حشرات، جوندگان و سایر حیوانات کوچک تغذیه می‌کنند و به طور طبیعی این جمعیت‌ها را کنترل می‌کنند و تعادل مناسب را در اکوسیستم خود تضمین می‌کنند.

همچنین آنها نقش حیاتی در کنترل آفات، عمل به عنوان گرده افشان، و حفظ اکولوژی کره زمین ایفا می کنند. علاوه بر این، پرندگان از بسیاری جهات برای انسان مهم هستند، مانند خدمت به عنوان منبع غذا و تامین کود در محیط های کشاورزی.

پرندگان و اکوسیستم

پرندگان آشکارا اعضای مهم بسیاری از اکوسیستم ها هستند. آنها بخش جدایی ناپذیر زنجیره های غذایی و شبکه های غذایی هستند. به عنوان مثال، در یک اکوسیستم جنگلی، برخی از پرندگان غذای خود را عمدتاً از گیاهان دریافت می کنند. برخی دیگر عمدتاً حیوانات کوچک مانند حشرات یا کرم های خاکی را می خورند.

پرنده2 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

پرندگان و تخم پرندگان به نوبه خود به عنوان غذا برای حیواناتی مانند روباه، راکون و مارها عمل می کنند. روابط تغذیه بین تمام حیوانات در یک اکوسیستم به جلوگیری از تعداد بیش از حد یک گونه کمک می کند.

پرندگان نقش حیاتی در حفظ این تعادل طبیعت دارند. پرندگان علاوه بر اینکه بخش مهمی از شبکه های غذایی هستند، نقش های دیگری نیز در اکوسیستم ها ایفا می کنند.

پرندگان حشرات را می خورند. آنها یک راه طبیعی برای کنترل آفات در باغ ها، مزارع و مکان های دیگر هستند. گروهی از پرندگان که بیشتردر هوا  به سر می برند می توانند به راحتی صدها حشره را هر روز بخورند. پرندگان حشره خوار عبارتند از پرنده آبی و دارکوب.

کمک به تولید

پرندگان شهد خوار گرده افشان های مهمی هستند، به این معنی که گرده ها را از گلی به گل دیگر منتقل می کنند تا به بارور شدن سلول های جنسی و ایجاد گیاهان جدید کمک کنند. مرغ مگس خوار، پرندگان آفتابگیر و عسل خواران گرده افشان های رایجی هستند.

پرنده3 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بسیاری از پرندگان میوه خوار به پراکندگی دانه ها کمک می کنند. پس از خوردن میوه، دانه ها را در روده های خود حمل می کنند و در مکان های جدید قرار می دهند. از پرندگان میوه خوار می توان به مرغ مقلد، اوریول، فنچ و رابین اشاره کرد.

پرندگان اغلب برای اکولوژی کره زمین مهم هستند. در نیوزیلند، کررو و کوکاکو پرنده های مهمی هستند، که برگ‌ها، شاخه‌های جوان حساس یا سایر گیاهان را می‌خورند . پرندگان همچنین با تولید گوانو، سرگین خود، مواد مغذی را به خاک و آب اضافه می کنند.

پرندگان و انسانها

پرندگان روابط فرهنگی مهمی با انسان دارند. پرندگان حیوانات خانگی رایج در دنیا هستند. از حیوانات خانگی معمولی پرندگان می توان به قناری ها، طوطی ها، فنچ ها و طوطی ها اشاره کرد.

گاهی اوقات، مردم با پرندگان همکاری می کنند. به عنوان مثال، مردم بورانا در آفریقا از پرندگان برای راهنمایی آنها به عسل استفاده می کنند که در غذا استفاده می کنند.

پرنده1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

پرندگان همچنین نقش های برجسته و متنوعی در فرهنگ عامه، مذهبی و فرهنگ عامه دارند. آنها از دوران ماقبل تاریخ، زمانی که در نقاشی های اولیه غار ظاهر شدند، در هنر برجسته شده اند. بسیاری از کودکان جوان پرنده های متعدد و مختلف را می شناسند.

همچنین در سرتاسر دنیا از پر برای پر کردن بالش، تشک، کیسه خواب، کت و لحاف استفاده می شود. پرهای غاز به دلیل نرمی ترجیح داده می شوند. تولیدکنندگان اغلب پرهای غاز را با پرهای پایینی مخلوط می کنند تا نرمی بیشتری داشته باشند.

ترجمه احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *