“آژنگ نیوز”:کشورسوئیس،سرزمین شیر و عسل نیز شهرت دارد. . سوئیس از غرب با فرانسه، از جنوب با ایتالیا، از شرق با لیختن اشتاین و اتریش و از شمال با آلمان، یکی از زیباترین و کوهستانی ترین کشورهای اروپاست. چنانکه اشاره شد به عنوان “سرزمین شیر و عسل” شناخته می شود زیرا بهترین عسل و شیر جهان را تولید می کند.

کشور سوپیس به دلیل موقعیت مکانی برای رقابت در بازار جهانی امروز اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است، زیرا دسترسی به مشتریان، نیروی کار ماهر، زیرساخت های مدرن و مشوق های مالیاتی آزاد می تواند باعث ایجاد یا شکست یک کسب و کار شود. سوئیس که بین برخی از بزرگترین اقتصادهای اروپا قرار دارد، با حاشیه های بالاتر از متوسط، ثبات قیمت بالا و نرخ تورم پایین، به آهنربایی برای شرکت های خارجی و سازمان های بین المللی برای ایجاد پایگاه تبدیل شده است. در حالی که این کشور عضو اتحادیه اروپا  هم نیست .همه پرسی در سال ۲۰۰۱مخالف آغاز مذاکرات برای پیوستن بود – یک توافقنامه تجارت آزاد برقرار است و سوئیس چهارمین شریک تجاری اتحادیه اروپا است، در حالی که اتحادیه اروپا بزرگترین شریک سوئیس است.

سوییس سرزمین شیر و عسل - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در حال حاضرسوئیس یکی از ثروتمندترین و مناسب ترین کشورهای جهان برای سرمایه گذاری است .سوئیس در طبقه بندی انجام کسب و کار بانک جهانی در سال ۲۰۱۵ از بین ۱۹۸ رتبه بیستم را دارد و شاخص رقابت پذیری جهانی مجمع جهانی اقتصاد (WEF) ۲۰۱۴-۲۰۱۵ گزارش داد که سوئیس رقابتی ترین اقتصاد در جهان.  است. سوئیس که به دلیل جمعیت ریسک گریز، ارز جهانی قوی، دارایی عمومی سالم، محیط مالیاتی جذاب و ثبات قدرت خرید شناخته شده است، ادعا می کند که فضای سرمایه گذاری معتبر و قابل اعتمادی دارد. پذیرش غیررسمی زبان انگلیسی به عنوان زبان پنجم، ادغام شرکت های خارجی در محیط تجاری سوئیس را تسهیل می کند.

گزارش از : شاهین رهنورد واقف

گروه اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *