“آژنگ نیوز”: تاریخچه اختراع مسواک ،دارای نکته جالبی است.اگر به دنبال  فرد  مبتکر بهداشت دندان هستید تا دفعه بعد که سفیدهای مرواریدی خود را جلا می دهید از آنها تشکر کنید؟ بدانید که پیدا کردن فرد اصلی اصلا آسان نیست. مردم برای هزاران سال، از مصریان باستان از هزاران سال پیش شروع به تمیز کردن دندان‌های خود کرده‌اند.

بر این اساس گمان می‌رود تا ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، آنها دندانهای  خود را با پودر مخصوصی که از سم گاو و پوسته تخم‌مرغ ساخته شده بود، تمیز می‌کردند.سپس در زمانهای بعدی رومی ها چوب هایی از انتهای برخی چوبهای فرسوده و نرم برای مسواک زدن استفاده میکردند.

مسواک1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در حالی که یونانی ها از پارچه های خشن استفاده می کردند. در ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد ،توسط بابلی ها و مصری ها  یک وسیله جدید ایجاد شد. آنها چوب های دندان را از شاخه های تقسیم شده ایجاد کردند.چیزی شبیه به مسواکهای امروزین!

این مسواکها بعداً در سال ۱۶۰۰ قبل از میلاد توسط چینی ها به کار گرفته شدند. سپس در سال ۷۰۰ پس از میلاد اولین مسواک پرزدار با استفاده از موی گراز برای موها و استخوان حیوانات یا بامبو برای دسته اختراع شد. در قرون وسطی، مسافرانی که از چین بر میگشتند، این وسایل را به اروپا آوردند.

به سرعت و در اواخر قرن ۱۸، یک انگلیسی به نام ویلیام آدیس به دلیل تحریک یک شورش به زندان افتاد. او در زندان روزهایش را به طراحی مسواک جدید اختصاص داد  و در این فرآیند تازه  مسواک سازییک دسته استخوانی درست کرد،س\س سوراخ هایی در آن ایجاد کرد و موهای گراز را که با سیم در جای خود نگه داشت، وارد آن کرد.

مسواک - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

آدیس پس از خروج از زندان شروع به تولید انبوه این ابزار ساخت خود کرد و در نهایت از طریق فروش مسواکهای جدید تبدیل به  مردی ثروتمند شد و مرد!در سال ۱۹۳۸ شرکت DuPont اولین مسواک را با الیاف نایلونی ساخت که از موهای حیوانات محکم تر و کارآمدتر بود. اما حداقل در ایالات متحده ُزمانی که سربازان از جنگ جهانی دوم به خانه بازگشتند و عادت‌های بهداشتی نظامی را مورد توجه قرار دادند ، مسواک زدن مرتب دندان‌ها؛ به یک عمل رایج تبدیل شد.

تکامل مسواک

در حالی که این مسواک ها در دهه ۱۸۰۰ بهتر از قبل بودند، اما هنوز چیزهای زیادی برای تکمیل مسواک وجود داشت. از این رو، تکامل موها و دسته های مسواک آغاز شد. ابتدا در سال ۱۹۲۷ اولین مسواک با دسته پلاستیکی اختراع شد. سپس، در سال ۱۹۳۸، نایلون توسط شرکت DuPont اختراع شد و مسواک های دستی که امروزه می شناسیم ساخته شدند.

مدت کوتاهی پس از اختراع برس های نایلونی، مسواک های برقی رایج شدند. سپس با توسعه بیشتر موهای نایلونی، شرکت ها توانستند اندازه موهای نایلونی را به گونه ای تنظیم کنند که نرم یا سخت تر شوند. اکنون، ما می‌توانیم بر اساس ترجیح خود از مسواک برقی یا دستی، میزان نرمی موها و حتی رنگ مسواک‌هایی که می‌خواهیم، مسواک انتخاب کنیم!

مسواک3 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مسواک های امروزی

مسواک‌های امروزی ما آنقدر وسایل وابزارهای مختلف دارند که دائماً شاهد تولید مدل‌های جدید هستیم. موهای چرخان پرقدرت، سر برس های ارتعاشی ملایم. با این حال، در هسته همه این موارد، مسواک یک ابزار شگفت انگیز برای حفظ سلامت دندان ما به همراه نخ دندان کشیدن روزانه و تمیز کردن دندان هر 6 ماه یکبار است.

گروه گزارش

مترجم :علی محرابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *