آژنگ نیوز: نشست مجازی انتشار کتاب “ادبیات نمایشی ایران” از سوی مجله بخارا،برگزار می شود.

به مناسبت انتشار جلد چهارم  کتاب «ادبیات نمایشی در ایران» (دوره طلایی نمایش در ایران (۱۳۲۰—۱۳۳۲)) تالیف و پژوهش دکتر جمشید ملک‌پور، نهمین نشست عصر چهارشنبه‌های مجله بخارا به بحث و بررسی این کتاب اختصاص یافته است. این مراسم در ساعت پنج بعد از ظهر چهارشنبه چهارم اسفند ۱۴۰۰ با حضور: جمشید ملک‌پور، اردشیر صالح‌پور ، ناهید طباطبایی و علی دهباشی در محل کتابفروشی فرهنگان خیابان فرشته برگزار می‌شود و به صورت مجازی پخش می‌شود.

ادبیات - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

دکتر ملک‌‌پور فارغ‌التحصیل در رشته تئاتر و سینما از دانشگاه تهران و دانشگاه نیویورک است و از دانشگاه ملی استرالیا دکترای خود را دریافت کرده است. مجموعه چهار جلدی «ادبیات نمایشی در ایران» که تا کنون چهار مجلدش منتشر شده طرح سی و چند ساله ایشان است، که از نخستین کوشش‌ها تا دوره قاجار و بعد دوران مشروطیت و سپس دوران رضا شاه و تا سال ۱۳۲۱ ادامه می‌یابد.

از دیگر اثار دکتر ملک‌پور در عرصه داستان و رمان می‌توان کتابهای: «هفت دهلیز»، «کاشف رویا»، «روز اول ماه مهر هرگز نیامد» و «اپرای خاموشی صدا در تالار رودکی» را نام برد.

همچنین در عرصه نمایش از طراحی تا کارگردانی می‌توان به اجراهای: «مکبث»، «کالیگولا»، «رویای نیمه‌شب تابستان»، «ادیپوس شهریار»، «پرومته در بند» و به چندین اجرای دیگر اشاره کرد.

جلسه عصر چهارشنبه‌های مجله بخارا بصورت مستقیم از شبکه‌های مجازی زیر پخش می‌شود:

Instagram.com/bukharamag

Instagram.com/farhangan.fereshte

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *