“آژنگ نیوز”:دویست و هجدهمین نشست از سلسله جلسات صبح پنجشنبه‌های مجله بخارا اختصاص یافته است به دیدار و گفتگو با شاه‌منصور شاه میرزا، نویسنده و شاعر از تاجیکستان. این نشست با حضور: مسعود عرفانیان، داود قنبری و علی دهباشی در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه بیست و هشتم بهمن ۱۴۰۰ در محل کتابفروشی فرهنگان قریب برگزار می‌شود و به صورت مستقیم پخش می‌شود.

ahi - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ


شاه‌منصور شاه میرزا متولد اردیبهشت ۱۳۵۰ در استان سغد تا جیکستان است. فارغ‌التحصیل رشته روزنامه‌نگاری از دانشگاه ملی تا جیکستان است. مدتی در رادیو و تلویزیون تاجیکستان کار می‌کردند و سپس معاون سردبیر نشریه مشعل و چند سال هم در بخش فرهنگی رادیو تاجیکی صدای خراسان در مشهد فعالیت داشته است. عضو تحریریه دو نشریه اکو نوستی و اکو تایمز است. همچنین در نشریه تاجیکان جهان و نشریه کتابدار (ارگان کتابخانه ملی تا جیکستان) قلم می‌زند.
از کتابهای او: «سرمه دل» (در زمینه مردم‌شناسی)، «باغ شفتا» (مجموعه داستان)، «می‌خواستم پرنده شوم» (مجموعه غزل)، «نغمه‌های تاجیکی» (شعر).
شاه‌منصور شاه میرزا نه جلد کتاب از سرلیک به فارسی ترجمه کرده است. همچنین دو کتاب از فارسی به سرلیک، و ویراستار چهار جلد کتاب بوده است. مقالات او در نشریه فارسی، روسی و تاجیکی بالغ بر پنجاه مقاله می‌شود. وی در حال حاضر عضو موسسه اکو است.
جلسه دیدار و گفتگو با شاه‌منصور شاه میرزا را می‌توانید از طریق صفحات زیر در اینستاگرام دنبال کنید:
instagram.com/bukharamag
instagram.com/farhangan.ir

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *