“آژنگ نیوز”:با بهره گیری از تکنولوژی نورا لینک مهمترین و اساسی ترین تحول در تاریخ زندگی بشر رخ داد. شرکت نورالینک متعلق به ایلان ماسک امیدوار است با اتمام ساخت تراشه‌های مغز، آزمایش‌های بالینی آن را روی به صورت موفقیت آمیز روی انسان‌ها انجام دهد.

این تکنولوژی شامل ایمپلنت‌هایی است که ماسک می‌گوید می‌تواند به افراد فلج اجازه راه رفتن را بدهد .این پروژه قبلاً روی میمون و خوک آزمایش شده بود.

ماسک که در سال ۲۰۱۶ یکی از بنیانگذاران نورالینک بود، قول داده بود که این فناوری “به افراد فلج این امکان را می دهد که سریعتر از افرادی که از انگشتانشان استفاده می کنند از تلفن هوشمند با ذهن خود استفاده کنند“.

شرکت دره سیلیکون که قبلاً با موفقیت ریزتراشه‌های هوش مصنوعی را در مغز میمون ماکاک به نام پیجر و خوکی به نام گرترود کاشته بود، تلاش خود رابرای “مدیرت و کارآزمایی بالینی” و انجام آزمایش‌های این فناوری در انسان ادامه داد..

نورو1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این شرکت در تبلیغ این شرکت و به منظور جلب نظر نخبگان آمده بود:: «به عنوان مدیر کارآزمایی بالینی، شما از نزدیک با برخی از نوآورترین پزشکان و مهندسان برتر، و همچنین با اولین شرکت کنندگان آزمایش بالینی نیورولینک کار خواهید کرد. “شما رهبری و کمک خواهید کرد تا تیمی را که مسئول فعال کردن فعالیت های تحقیقاتی بالینی نیورولینک و توسعه تعاملات نظارتی است که با محیطی سریع و همیشه در حال تکامل همراه است، تشکیل دهید.”

ماسک، ثروتمندترین فرد جهان با ثروت تخمینی ۲۵۶ میلیارد دلار، گفته بود که هرچندمحتاطانه، اماخوشبین است که ایمپلنت ها به افراد تتراپلژیک اجازه راه رفتن می دهند.

او در نشست شورای مدیر عامل وال استریت ژورنال گفت: «امیدواریم که در اولین انسان‌هایمان، افرادی که آسیب‌های شدید نخاعی مانند تتراپلژیک، چهار پلژی دارند، در سال آینده، با تأیید FDA [سازمان غذا و دارو]،امکان بهره گیری از  این فناوری را داشته باشند.

“من فکر می کنم ما با نورالینک این شانس را داریم که عملکرد کامل بدن کسی را که آسیب نخاعی دارد بازیابی کنیم. نورالینک روی میمون‌ها به خوبی کار می‌کند، و ما در واقع آزمایش‌های زیادی انجام می‌دهیم و فقط تأیید می‌کنیم که بسیار ایمن و قابل اعتماد است و دستگاه نیورولینک را می‌توان با خیال راحت استفاده کرد.»

با این حال، ماسک سابقه امیدواری بیش از حد در مورد سرعت توسعه شرکت دارد. در سال ۲۰۱۹ او پیش بینی کرد که این دستگاه تا سال ۲۰۲۰ در جمجمه انسان کاشته می شود.این اتفاق در سال ۲۰۲۲ رخ داد.

ماسک گفته که این دستگاه “همسطح با جمجمه و شارژ و با امکانات بی سیم کاشته می شود، بنابراین فرد کاملا طبیعی به نظر می رسد “.

او گفت که مردم باید این فناوری را شبیه «جایگزینی نورون‌های معیوب/از دست رفته با مدار» بدانند. او گفت: «پیشرفت زمانی تسریع می‌شود که از این دستگاه‌ها انسانها نیز بتوانند استفاده کنند.

نیورولینک قبلاً ویدیویی از میمونی منتشر کرده بود که تراشه ای را که فقط با استفاده از ذهن خود بازی ویدیویی Pong را بازی می کرد، کاشته شده بود.

نورو2 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

به گفته مدیران شرکت نیورو لینک دارای یک تیم از افراد فوق العاده با استعداد است.آنها می گویند: ما در حال ایجاد آینده رابط‌های مغز و ماشین هستیم: اکنون دستگاه‌هایی می‌سازیم که به افراد فلج کمک می‌کنند و فناوری‌های جدیدی اختراع می‌کنیم که توانایی‌های ما، جامعه و دنیای ما را گسترش می‌دهند.

هدف ما ساختن سیستمی با حداقل دو مرتبه بزرگی کانال های ارتباطی (الکترود) بیشتر از دستگاه های بالینی تایید شده فعلی است. این سیستم باید ایمن باشد، باید ارتباط کاملاً بی سیم از طریق پوست داشته باشد، و باید آماده باشد تا بیماران را به خانه ببرند و خودشان از آن استفاده کنند. دستگاه ما که Link نام دارد، قادر به ضبط از ۱۰۲۴ الکترود خواهد بود و برای مطابقت با این معیارها طراحی شده است. با آماده شدن امکانات نصب این تکنولوژی بر روز انسانهای دارای آسیبهای شدید نخاعی ؛جهان وارد مقطع جدیدی از تاریخ خود خواهد شد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *