“آژنگ نیوز”:نشست مجازی”دیدار و گفتگو با ترانه یلدا”برگزار می شود.دویست و هفدهمین نشست از سلسله جلسات صبح پنجشنبه‌های مجله بخارا اختصاص یافته است به دیدار و گفتگو با ترانه یلدا (معمار و شهر ساز) .این نشست با حضور: فرزانه ابراهیم‌زاده، فریور نظریان و علی دهباشی در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه بیست و یکم بهمن ۱۴۰۰ در محل کتابفروشی خانه فرهنگان قریب برگزار می‌شود و به صورت مجازی نیز مستقیم پخش می‌شود.

یلدا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ترانه یلدا دانش‌آموخته رشته معماری از دانشگاه پلی‌تکنیک تورینوی ایتالیا (۱۹۷۸–۱۹۷۲) و همچنین در رشته شهرسازی از دانشگاه پاریس است. در سال ۵۷ به ایران بازگشت و پس از چند سال تدریس از اوایل سال ۱۳۶۲ در شهر تهران کار حرفه‌ایی خود را به عنوان معمار و شهرساز آغاز کرد. از سال ۸۳ به هسته اصلی تهیه‌کننده و هماهنگ‌کننده طرح‌های شهری جامع و تفصیلی تهران پیوست.
ترانه یلدا از همان ابتدا و در کنار کار حرفه‌ایی خود، نوشتن در مطبوعات تخصصی و غیر تخصصی را به عنوان منتقد شهرسازی و معماری در زمره وظایف خود قرار داد و با روزنامه‌هایی مانند: همشهری، جامعه، شرق، اعتماد و مجله‌های تخصصی معماری و شهرسازی و ساختمان همکاری کرد. یلدا در سالهای اخیر دغدغه اصلی‌اش بیشتر شامل تبلیغ و ایجاد انگیزه و سلیقه در اقشار و گروه‌های شهروندان برای حفاظت از عرصه‌های تاریخی و قدیمی شهر بوده است. دو سالی نیز کارش برپا کردن کنفرانس‌ها و رویدادهایی بوده است که در آنها گفتگو در جهت ارتقا سطح زندگی شهری بوده است. و برپایی کنفرانس بین‌المللی ریشه‌ها و پیوندها در هنر و معماری شرق” و کنفرانس ملی “ریشه‌ها و پیوندها در هنر
برنامه‌ریزی برای مکوران” که هر دو دغدغه جلب توجه ایرانیان به توسعه شرق کشور و توسعه روابط با کشورهای همسایه در شرق و آسیای میانه را داشته‌اند.
نشست دیدار و گفتگو با ترانه یلدا با حضور فرزانه ابراهیم‌زاده، فریور نظریان و علی دهباشی از ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه بیست و یکم بهمن از طریق شبکه‌های زیر در اینستاگرام به صورت مستقیم پخش می‌شود:
Instagram.com/bukharamag
Instagram.com/farhangan.ir

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *