“آژنگ نیوز”:نشست مجازی “دیدار و گفت‌وگو با معصومه جعفری”برگزار می شود.

دویست و چهاردهمین نشست از سلسله جلسات پنج‌شنبه‌های مجله‌ی بخارا اختصاص یافته است به دیدار و گفت‌وگو با معصومه جعفری داستان‌نویس از افغانستان. این نشست در ساعت نه و نیم صبح پنج‌شنبه سی‌ام دی ماه ۱۴۰۰ در خانه فرهنگان قریب برگزار و به صورت مجازی پخش می‌شود.

جعفری 2 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ


معصومه جعفری داستان‌نویس در دوم عقرب/آبان ۱۳۷۵ در تهران به دنیا آمد. پدر و مادر او اصالتا اهل ولایت بامیان افغانستان هستند که در سال ۱۳۶۴ به ایران مهاجرت کردند. معصومه تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در ایران گذراند و هم‌اکنون در شرف فارغ‌التحصیلی از دانشگاه کاشان در مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی می‌باشد.
معصومه در تابستان ۱۳۹۴ به کارگاه‌های داستان‌ کوتاه 《خانه ادبیات افغانستان》 در تهران پیوست و پس از گذراندن دوره‌های 《اصول داستان‌نویسی و《مقدمه‌ای بر ادبیات کودک و نوجوان》 به صورت جدی‌تر به داستان‌نویسی روی آورد. در طی این سال‌ها او به جمع‌آوری مجموعه داستان‌های خود پرداخت و هم‌چنین برخی از داستان‌هایش در مجموعه‌های مشترک توسط انتشارات《تاک》به چاپ رسید از جمله:《داستان زنان افغانستان، 《قصه‌ی آدم‌های بیدار و زمان خفته》و《زیر باران تابستان.
معصومه در نهایت مجموعه داستان خود با عنوان 《چرا تاریکی را خدای خود نکنم؟》را توسط انتشارات 《روزنه》 در زمستان ۱۳۹۹ به چاپ رسانید. این مجموعه‌ی ۱۲۲ صفحه‌ای، شامل یازده داستان کوتاه است که بین سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ نوشته‌شده‌اند. مضمون بیشتر داستان‌ها مهاجرت، بحران هویت و جامعه‌ی سنتی مهاجرین است.
معصومه در حال حاضر در تهران زندگی می‌کند و علاوه بر تحصیل، به ترجمه و ویراستاری متون ادبی اشتغال دارد. او هم‌چنین عضو گروه نویسندگان نشریه‌ی دانشجویی《هشتگ》، کاری از دانشجویان زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه کاشان است.
برخی از کارهای پژوهشی او به زبان انگلیسی:《بررسی مفهوم اجتناب ناپذیری مرگ در اشعار رابرت فراست، شاعر آمریکایی》و《بررسی تطبیقی مفهوم پذیرش مرگ در داستان کوتاه (زنده به گور) از صادق هدایت و داستان کوتاه (مدرسه) از دونالد بارتلمی》می‌باشد.
جلسه‌ی دیدار و گفت و گو با معصومه جعفری به صورت مستقیم از نشانی‌های زیر پخش می‌شود:
Instagram.com/bukharamag
Instagram.com/farhangan.ir

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *