“آژنگ نیوز”: طرز فکر صحیح ما را نجات میدهد وتفکر اشتباه مشکل ساز می شود. ما نمی توانیم به خطا در تفکر ادامه دهیم، زیرا تفکر صحیح برای تک تک افراد جامعه ضروری است. برای داشتن یک زندگی بدون مشکل و محترمانه، تفکر صحیح ضروری است.

روش های خاصی وجود دارد که می تواند به طرز فکر صحیح منجر شود: شش روشی که می تواند منجر به طرز فکر صحیح شود به شرح زیر است: ۱. عادت به مشاهده دقیق ۲. بررسی قبل از تعمیم ۳. غلبه بر خرافات ۴. کنترل بر احساسات ۵. ایجاد عادت به نگریستن به نتایج ۶. ایجاد ارتباط با مردم خوب.

برای روشن شدن بهتر موضوع توضیح مختصر این شش روش بدین شرح است:

۱. عادت مشاهده دقیق را در خود پرورش دهید:

اغلب اوقات بر اساس اطلاعات جزئی به نتیجه می رسیم. این مناسب نیست، زیرا تفکر ما تنها زمانی می تواند دقیق باشد که اطلاعات کاملی در مورد یک رویداد یا موقعیت یا یک شخص به دست آورده باشیم. از این رو، ما باید عادت به مشاهده درست چیزها و به دست آوردن اطلاعات بیشتر یا اطلاعات کامل داشته باشیم.

۲. قبل از تعمیم بررسی کنید:

ما معمولاً بدون نگاه کردن دقیق به یک مشکل یا موضوع ، به سرعت آن را تعمیم میدهیم. اما تا زمانی که همه جزئیات را بررسی نکنیم، نباید تعمیم دهیم.

فکر - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

۳. غلبه بر خرافات:

خرافات بر تفکر ما تأثیر می گذارد. بنابراین ما باید عادت تفکر بر مبنای علمی را در خود ایجاد کنیم. به عبارت دیگر، ما باید از توانایی استدلال خود استفاده کنیم. ما نباید با باورهای کور هدایت شویم.

۴. بر احساسات کنترل داشته باشید:

وقتی از نظر عاطفی آشفته هستیم نمی توانیم درست فکر کنیم. بنابراین ما باید بر احساسات خود کنترل داشته باشیم. باید از تصمیمات عجولانه پرهیز کرد. استدلال می تواند به غلبه بر تفکر اشتباه در طول احساسات کمک کند.

۵. عادت نگاه کردن به نتایج را در خود ایجاد کنید:

مردم همیشه باید عادت داشته باشند که به چیزها بر اساس واقعیت نگاه کنند. یاد بگیریم واقعیت را بپذیریم، تا بتوانیم درست فکر کنیم. در غیر این صورت خودمان را گول می زنیم. ما باید عادت رویارویی با مشکلات را در خود ایجاد کنیم، نه اجتناب از آنها. تسلیم مسائل واهی نشوید یا به فکر فرار از موقعیت نباشید.

۶. ایجاد ارتباط با افراد خوب:

افرادی که می توانند به روش صحیح تفکر را راهنمایی کنند، ممکن است کمک خوبی باشند. بنابراین ارتباط خود را با چنین افرادی توسعه دهید.

علاوه بر این موارد، خواندن کتاب های خوب، گفتگو با افراد دانش آموخته و … به ایجاد عادت به طرز فکر صحیح کمک می کند.

ترجمه:احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *