“آژنگ نیوز”:صنعت در ایران وحمایت  دولت از بخش خصوصی در ایران طرحی بسیار قدیمی است.برای دستیابی به این هدف، سمینار کنترل کیفی محصولات صنعتی در مرداد ماه سال ۱۳۴۷ توسط اتاق صنایع و معادن در محل این اتاق افتتاح شد .

در این سمینار در خصوص واگذاری فعالیت های صنعتی به بخش خصوصی عنوان شد که: دولت آن دسته از صنایع و فعالیت‌های تولیدی را که اطمینان سودآوری آنها زیاد است به بخش‌های خصوصی واگذار نمایند و آنها را برای حداکثر بهره برداری آزاد بگذارد . تسهیلات لازم را نیز از طریق مساعدت های فنی و مالی و حمایت در مقابل رقابت های خارجی و دسترسی به بازارهای خارجی فراهم آورد.

مسلماً دولت صنایع را تا حدود متعارف حمایت خواهد کرد ولی این حمایت و سیاست‌  درهای بسته نمی تواند برای همیشه ادامه داشته باشد. صنایع داخلی ما با استفاده از امکانات موجود در کشور باید سعی کنند که خود را برای رقابت با محصولات خارجی آماده کرده و همواره سیاست بهتر و بیشتر ساختن را در مد نظر داشته باشیم .

موزه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

موسسات تولیدی باید آگاه باشند که داشتن ماشین آلات کامل و جدید برای تهیه محصول صحیح کافی نبوده و مخصوصاً برای توفیق در امر صادرات بهبود کیفیت کالاها و کاهش هزینه‌های تولید تنها راه حل به شمار می رود.

بدیهی است هرگاه ما بتوانیم کالاهای خود را جهت فنی و کیفی کامل کرده و با قیمت های قابل رقابت به بازارهای جهانی عرضه نماییم .بدون تردید به آسانی خواهیم توانست در این بازارها رخنه کرده و محصولات صنعتی خود را صادر نموده و به فروش برسانیم.

اما به دلایل متعدد انجام این برنامه ریزی تاکنون به صورت کامل و درست امکان پذیر نشده است.و به نظر می رسد که باید گفت این طرح می تواند در موزه به یادگار قرار بگیرد.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *