“آژنگ نیوز”:نشست مجازی”شب محمدعلی مجتهدی”برگزار می شود.

به مناسبت انتشار یادداشت‌های منتشرنشده استاد مجتهدی، ششصد و بیست و ششمین شب از شب‌های بخارا با همکاری موسسه بیدار و نشر لاک به تجلیل از ایشان اختصاص یافته است. این نشست در ساعت پنج بعدازظهر سه‌شنبه بیست و یکم دی‌ماه ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

ljind - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ


یادداشتهای استاد مجتهدی با عنوان «به مملکتتون خدمت کنید» به خواستاری مینا میکده و مدیریت نادر قادسی و گردآوری سورنا امیری از سوی نشر لاک منتشر شده است.
زنده‌یاد محمدعلی مجتهدی پس از دریافت مدرک دکترای خود از فرانسه و در بازگشت به ایران، در معرض مشاغل مهمی قرار گرفت که خدمات بسیار ارزشمندی را در پی داشت، از استادی دانشکده فنی دانشگاه تهران، ریاست دبیرستان البرز تا سرپرستی دانشگاه صنعتی آریامهر و…
دوره ریاست ایشان بر دبیرستان البرز از اهمیت خاصی برخوردار است. گرچه ساموئل جردن آمریکایی و همسرش دبیرستان البرز را پایه‌گذاری کردند، اما نام محمدعلی مجتهدی برای نسل‌هایی از ایرانیان‌ به‌طور جدایی‌ناپذیری با دبیرستان البرز پیوند خورده است. در سال ۱۳۲۰ مسئولیت شبانه‌روزی دبیرستان البرز را و سه سال بعد، مدیریت کل دبیرستان البرز را به ایشان واگذار کردند. او ۳۴ سال مدیر دبیرستان البرز باقی ماند و با نحوه خاص مدیریتش، دانش‌آموزان برجسته‌ای را پرورش داد، تا آنها نیز هریک به سهم خود، نقش مؤثری در ساخت فضای علمی و فرهنگی ایران ایفا کنند.
در شب محمدعلی مجتهدی سخنرانان: همایون کاتوزیان، مسعود تاره، نادر قادسی و علی دهباشی به بررسی وجوه گوناگون زندگی و خدمات فرهنگی ایشان خواهند پرداخت.
شب محمدعلی مجتهدی از نشانی‌های زیر پخش می‌شود:
instagram.com/bukharamag
telegram.me/bukharamag
aparat.com/bukharamag

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *