“آژنگ نیوز”: کتاب”ریچارد سورژ جاسوس ویژه استالین “منتشر شد. نویسنده: اوون متیوس،مترجم: زهره قلی پور،ناشر: خوب،قیمت: ۹۵۰,۰۰۰ ریال ،تعدادصفحات:۵۷۴.

جاسوس - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

درباره کتاب

سورگه که از مادری آلمانی و پدری روسی متولد شد ، کمونیست متعصب و مخوف ترین جاسوس اتحاد جماهیر شوروی شد.حالا کتاب ریچارد سورژ روایتی از زندگی اوست یا شاید بهتر است بگوییم روایتی مخوف از یک زندگی بحث برانگیز است. او مانند بسیاری از جاسوسان بزرگ ، جذابیت را با یک اغواگری بی رحمانه ترکیب می کرد.

او مجبور نبود برای کشف اسرار دولتی که از نزدیک محافظت می شود ، به جست و جو بپردازد – قربانیان او با میل خود آنها را به اشتراک می گذاشتند. وی به عنوان خبرنگار خارجی که در دید ساده پنهان شده بود ، در بالاترین رده های جامعه آلمان ، چین و ژاپن در سالهای منتهی به جنگ جهانی دوم و از جمله آنها نفوذ کرد. اطلاعات او در ضد حمله شوروی در نبرد مسکو ، که نتیجه جنگ را تعیین کرد ، مهم بود.

اوون متیوز ، نویسنده کتاب “فرزندان استالین” ، تاریخ گسترده را به دست می گیرد و با استفاده از اسناد و مدارک طبقه بندی نشده اتحاد جماهیر شوروی ، داستان دلهره آور مردی را که یان فلمینگ به عنوان “مخوف ترین جاسوس تاریخ” توصیف می کند ، بیان می کند.

اوون متیوز قبل از شروع کار خود به عنوان روزنامه نگار در بوسنی ، در تاریخ آکفورد تاریخ مدرن تحصیل کرد. او برای مسکو تایمز ، تایمز ، اسپکتاتور و ایندیپندنت نوشته است. در سال ۱۹۹۷ ، او خبرنگار مجله نیوزویک در مسکو شد و در آنجا جنگ افغانستان ، عراق و درگیری ها در شرق اوکراین را گزارش کرد. اولین کتاب وی در مورد تاریخ روسیه ، کودکان استالین ، به بیست و هشت زبان ترجمه شد و در فهرست کوتاه جایزه کتاب های گاردین و جایزه پزشکی فرانسه قرار گرفت.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *