“آژنگ نیوز”: نخند تا کامروا باشی،پیام اخلاقی برنامه  تلویزیونی جوکر.در حالیکه متخصصان سلامتی توصیه میکنند که:فقط بخند! مطالعات نشان می دهد که عمل ساده لبخند زدن یا خندیدن می تواند ذهن شما را به درک و تفکر مثبت سوق دهد. برای تحقق این امر نیازی به احساسات مثبت ندارید. فقط شروع کنید به لبخند زدن، و ممکن است احساس بهتری پیدا کنید.

کمدی و کلی طنز می تواند منبع الهام شگفت انگیزی برای کسانی باشد که دوران سختی را در زندگی خود سپری می کنند.اینها نکات  بدیهی و راه حلهای تجربه شده ای برای بهتر زندگی کردن با بهره گیری از خنده است.

بنابر این ممیتوان این ادعا را مطرح کرد که با خنداندن مردم از طریق ساخت یک برنامه کمدی میتوان به گسترش سلامـت،تقویت بهداشت روانی و حل بخشی از مشکلات مردم برای لحظاتی کمک کرد.

ظاهرا ساختن یک برنامه مثل”خندوانه”و جدیدا جوکر از این مدل اقدامات برای خنداندن و شاد کردن مردم ، میتواند باشد.اما متاسفانه نیست،خود همین مدل برنامه ها  برای مردمی که دوست دارند که لبخند بزنند و شاد باشند ؛مشکل ایجاد میکند.

جوکر - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در مورد خندیدن آسیب مهم آنجاست که ما متوجه شویم که بیخودی می خندیم! در اینگونه موارد به فرد خندان میگویند دیوانه شدی که میخندی! یعنی این مدل خندیدن به جای حل مشکلات ذهنی بر میزان مشکلات می افزاید.تماشای برنامه ای مثل جوکر چنین وضعیتی را دارد.مخاطب با تماشای آن در وسط برنامه از خودش می پرسد،برای چه به این برنامه میخندی مگر دیوانه شده ای.

واقعا این سوال مطرح است که مثلا رقصیدن مشمئز کننده،دو تا پیرمرد به نحوی زننده ،چه دستاورد شادی آوری دارد که بتواند موجب خنده شود.آیا صدا در آوردنهای ناهنجار از دهان یک آدم جلوی چند دوربین و چشمان مردم خنده دار است.آیا این مدل خنداندن و خندیدن آدمها  را به درک و تفکر مثبت سوق می دهد؟

شیوه هایی که در برنامه جوکر از آن بهره میگیرد در سریالهای طنز گذشته سابقه دارد. یک نفر احمق حرص دربیاور در همه سریالها هست که باید حماقتش موجب خندیدن شود. یا یک نفر ضعیف بدشانس موجب خنده می شود. در جوکر هم فرد بی عرضه ای که خودش را نمیتواند نگه دارد ،موجبات خنده را فراهم میسازد.

پیام اخلاقی نهایی هم این است :بیچاره کسی که بخندد. چون خندیدن مساوی با باخت است!اگر نخندی و عنق و بد اخلاق باقی بمانی ثروتمند خواهی شد.حتی به دلیل این عبوس بودن و چهره زهر ماری می توانی مال و ثروت دیگران را هم صاحب شوی!چون هر میهمان یک کیف دوازده ونیم میلیون تومانی دارد که اگر بخندد آن را از دست می دهد.و کسی که نخندد همه آن کیفها به او میرسد.

اما در عالم واقعی  متخصصان می گویند:لبخند بزن  و امیدوار باش.چون بسیاری از مردم بر این باورند که خنده بهترین دارو است. خندیدن می تواند استرس را کاهش دهد و خلق و خوی اشخاص را بهبود بخشد.

این طرز فکر همچنین مردم را به دیدن مداوم چیزهای خوب در زندگی سوق می دهد، که در مبارزه با مشکلات و سختی ها بسیار ارزشمند است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *