“آژنگ نیوز”: کتاب”تمدن و سرمایه داری ۱ (سده های پانزدهم تا هجدهم میلادی) “منتشر شد. نویسنده: فرنان برودل، مترجم: فرهنگ رجایی، ناشر: علمی و فرهنگی،قیمت: ۲,۱۷۰,۰۰۰ ریال ،تعدادصفحات: ۷۵۰،انتشارات علمی و فرهنگی .

تمدن - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

درباره کتاب

این کتاب اولین مجلد از اثر سه جلدی فرنان برودل است در موضوع سرگذشت مادی و عملی بشر قرون پانزدهم تا هجدهم میلادی.قرار بود دوست و همکار برودل نیز کتابی بنویسد همزاد این کتاب، و در باب سرگذشت ذهنی و فکری این جهان. آن همزاده هرگز روی نشر ندید، اما کتاب برودل اثری شد ماندگار و اعجاب انگیز.

در جلد اول از این سه گانه پرسش جسورانه نویسنده از چیستی ساختارهای هر روزه زندگی و چگونگی شکل گیری آن هاست. او در تلاش برای یافتن پاسخ واقعا از سیر تا پیاز تمامی مقولات پرشمار زندگی هرروزه، اعم از اشیا و چیزها و آداب و سنن و تکنولوژی و پول و غذا، همه را می کاود. نبوغ او دریافتن شیرازهای است که این اجزای متکثر و منفرد را ذیل آنچه خود «ساختارها» می نامد به یکدیگر پیوند می دهد؛ اجزایی که با تمام غنا و تکثر در ساختن مراودات اقتصادی جهان پیشاصنعتی مشارکت دارند. برودل ضمن تبیین چگونگی، تطور این ساختارها و پیچیدگی های آن ها را نیز نمایانده است. از این روی، گزارش تاریخی دقیق وی در عین حال حکایتی است حکیمانه و بسی فراتر از ارقام و گاهشماری، و برشماری های خشک و ظاهرا ملال آور. قوت متناقض نمای کتاب در این است که در عین حال که مملو از آمار و ارقام و تفصیلات روزشمار است با چیرگی خواننده را به جزئیات هیجان آور دنیای بین سده های پانزدهم تا هجدهم می برد.توان نویسنده در حفظ آن رشته پیونددهنده این اشیا و پدیدارها طی چهار قرن و از پس ششصد صفحه کتاب حیرت انگیز است.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *