“آژنگ نیوز”:  کتاب”عبور از دیوارها” منتشر شد. نویسنده: مارینا آبرامویچ ،مترجم :سحر دولتشاهی ،نشر نظر ، ۹۵۰۰۰ تومان.

عبور از دیوارها - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

درباره کتاب

کتاب “عبور از دیوارها” اثر یکی از مشهورترین هنرمندان پرفورمنس آرت (هنر اجرا ) “مارینا آبراموویچ” است.

مارینا آبرامویچ” لقب «مادر هنر پرفورمنس» را یدک می کشد.وی چند سال پیش در شبکه های مجازی با ویدیوی یکی از پروژه های هنری خود خیلی دیده شد؛که در آن دو صندلی دو طرف یک میز کوچک قرار داده و افراد داوطلب می توانستند روی صندلی دوم و در سکوت، با نگاه این هنرمند روبه رو شوند.

عبور از دیوارها” کتابی است که زندگی نامه وی را شرح می دهد. او شروع این اثر را با اتفاقات عجیب دوران کودکی از زمانی که خاطرات خود را به یاد می آورد آغاز می کند و تا زندگی معاصر ادامه می دهد. “مارینا آبرامویچ” حتی درباره آنچه که زمان تولدش پیش آمده نیز نوشته است. او در این کتاب ۳۹۷ صفحه ای با قلمی روان و لحنی صمیمانه از جزییات زندگی شخصی و هنری خود گفته است که بخش هنری آن را می توان بخشی از تاریخ هنر محسوب کرد.

اسم “مارینا” را پدرش برای او انتخاب کرده که اسم سرباز زن روسی بوده که پدرش او را دوست داشته و بر اثر انفجار نارنجک جلوی چشم انش کشته می شود. مادرش از این خاطره قدیمی عمیقا بیزار بوده و “مارینا آبرامویچ” فکر می کند برای همین مادرش از او دل خوشی نداشته است.

با توجه به فعالیت های هنری سخت و متفاوت “آبرامویچ” می توان درک کرد چرا شروع کتاب با مفهوم “ترس” و مواجه شدن با آن آغاز می شود. او گفته است برایش جالب است که ترس با کمک پدر و مادر و اطرافیان مان در وجود انسان ریشه پیدا می کند.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *