“آژنگ نیوز”:رواج مطالعه در جامعه از راههای متعددی میسر است.اما یکی از بهترین روشها برای ترویج مطالعه ِانجام آن از کودکی و از زمان آغاز یاد گرفتن خواندن و نوشتن بوده است. در حال حاضر در کشور ما برخی از مدارس از این شیوه بهره میگیرند. بدین ترتیب که بچه های دوران ابتدایی غالبا از کلاس دوم دبستان شیوه تولید کتاب و نشر آن را به صورت عملی می آموزند. در اینجا یک نمونه از این فعالیتها مورد اشاره قرار میگیرد.

یک دانش آموز کلاس دوم ابتدایی به نام پارسا آستانه کتابی در خصوص معرفی حیوانات و نیز آموزش ریاضیات تهیه کرده است.کتاب با نام اعداد شگفت انگیز من و نویسندگی پارسا آستانه با جلد چهار رنگ تدوین و تکثیر شده است.

پارسیا1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در این کتاب ضمن معرفی یک حیوان برای معرفی آن به شیوه جالبی از اعداد با مفهوم و معنا و به صورت عملی دانش آموز استفاده کرده است.

پارسا2 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در این شیوه آموزشی، کودکان با خلاقیت فردی خود آثار منحصر به فردی ایجاد میکنند ،این دانش آموز ضمن ارایه خلاصه ای از کتاب نام انتشاراتی خود را با فراغ خاطر و به صورت کاملا آزاد “سونیک اکس “گذاشته است.سال نشر کتاب نیز ۱۴۰۰ -۱۴۰۱است.

پارسیا3 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در این شیوه علاوه بر ترویج عادت کتابخوانی ؛به دانش آموزان قدرت بخشیده تا ذهنیت خود را به چالش بکشند و موانع موجود بر سر راه خود را،با توانمندی و ابتکار شان،از بین ببرند. همچنین تجربیات خود را به اشتراک گذاشته و بدین ترتیب تخصصشان را گسترش دهند.

گروه گزارش

2 دیدگاه برای “بهترین روش ترویج مطالعه آموزش از کودکی است”
  1. عرض سلام و احترام
    از توجه شما به مسایل کودکان و ارج نهادن به تلاش کودک سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *