“آژنگ نیوز”: اولین اطلاعات مربوط به قلعه تاریخی هوهنزولرن (Hohenzollern) در کشور آلمان؛ به سال۱۰۶۱میلادی بر می گردد.اطلاعات کاملتر نیز از وجود آن در سال ۱۲۶۷خبر می دهد. البته،اطلاعاتی در مورد اندازه و نیز اثاثیه قلعه ارائه نشده است ، اما احتمالاً در دهه اول قرن 11میلادی  یک مجتمع مبله وسیع و با ارزش از نظر هنری بوده است. منابع معاصر از آن با عناوین  “تاج تمام قلعه های سوآبی” و “مستحکم ترین خانه در آلمان” یاد کرده اند.در هر حال این قلعه  درسال ۱۴۲۳ میلادی ،به طور کامل تخریب شد.

از سال ۱۴۵۴ دومین قلعه هوهنزولرن بزرگتر و حتی مستحکم تر از قبل ساخته شد. بعدها ، در طول جنگ سی ساله ، قلعه به بنایی  تبدیل شد که صاحبان آن بارها تغییر می کرد. از این رودر تعمیر و نگهداری ساختمان غفلت شد .در اوایل قرن۱۹مجددا قلعه ویران شد.

قلعه آلمانی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در سال ۱۸۱۹ ، فردریک ویلیام ولیعهد پروس تصمیم گرفت تا قلعه آباءو اجدادی خود را بازسازی کند. در سال۱۸۴۴میلادی، پادشاه فردریک ویلیام چهارم ، در نامه ای نوشته است: “خاطرات سال ۱۸۱۹ برای من بسیار عزیز است و مانند یک رویای دلپذیر ، به ویژه غروب آفتاب آن، که از یکی از سنگرهای قلعه تماشا می کردیم ، … اکنون این رویای نوجوانی به آرزوی ساخت مجدد قلعه هوهنزولرن تبدیل شده است … “

از سال ۱۸۵۰ او رویای طولانی مدت خود را به واقعیت تبدیل کرد و یکی از برجسته ترین مجموعه های قلعه آلمان را به سبک نئوگوتیک ایجاد کرد. این برج ها و استحکامات فراوان  آن ،از جمله  شاهکارهای  تحسین شده معماری نظامی در قرن۱۹ به شمار می آیند. همچنین عناصر معماری مختلفی  آن را به یک جاذبه منحصر به فرد تبدیل کرده است. از طرف دیگرموقعیت مکانی آن در زیباترین منطقه کوهستانی سوآبیا ؛ظاهری زیبا به قلعه می بخشد.

از سال ۱۹۵۲ ، شاهزاده لوئیس فردیناند پروس قلعه را با آثار هنری ارزشمند و موروثی تاریخی مهم مربوط به تاریخ پروس و پادشاهان آن مجهز کرد. علاوه براینها  نقاشی های هنرمندان مشهور (آلمانی  و آثار طلا و نقره کاری از قرن ۱۷ تا ۱۹ نیز در موزه این قلعه وجود دارند.در سال ۱۹۷۰ و ۱۹۷۸ زلزله خسارات زیادی به قلعه وارد کرد. با این حال قلعه باز سازی شد و اینک پذیرای بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر جهان است.

ترجمه :احسان محرابی

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *