“آژنگ نیوز”:نشست مجازی “دیدار و گفت‌وگو با فرزانه ابراهیم‌زاده”برگزار می شود.

دویست و یکمین نشست از سلسله جلسات صبح پنجشنبه مجله بخارا اختصاص یافته است به دیدار و گفت‌وگو با نویسنده و پژوهشگر، فرزانه ابراهیم‌زاده. این جلسه با حضور: سحر آزاد، حمیدرضا حسینی و علی دهباشی در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه بیست و دوم مهرماه ۱۴۰۰ در محل کتابفروشی فرهنگان قریب برگزار می‌شود. لازم به تذکر است که این مراسم به علت رعایت پروتکل‌های دوران شیوع کرونا بدون حضور علاقمندان برگزار می‌شود و به صورت زنده (لایو) پخش می‌شود.
فرزانه ابراهیم‌زاده متولد اول آبان سال ۱۳۵۳ در تهران و دانش‌آموخته رشته تاریخ در دانشگاه شهید بهشتی است.
او پژوهش در حوزه تاریخ تهران را از سال ۱۳۸۱ با نگارش مقالاتی در روزنامه ایران آغاز کرد و از سال ۸۲ تا ۸۶ در خبرگزاری میراث فرهنگی، خبرنگار حوزه موزه و تئاتر بود. این فرصتی بود تا او مطالعاتی را نیز در خصوص پیشینه تاریخی و سیر تحول تئاتر در تهران به انجام رساند.

فرزانه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ


خانم ابراهیم‌زاده در سال‌های ۸۲ تا ۹۴ به موازات فعالیت در خبرگزاری میراث فرهنگی و روزنامه‌هایی مانند سرمایه، بهار و شرق، مقالات پرشماری را با موضوع تاریخ تهران در نشریات تخصصی هم‌چون «سرزمین من»، «تهران»، «تهرانشهر» و سایت تاریخ ایرانی منتشر کرد.
او در پنج سال گذشته، به صورت متمرکز در حوزه تاریخ تهران به‌خصوص تحولات و توسعه کالبدی و فرهنگی-اجتماعی آن از دوره ناصری به بعد پژوهش‌هایی را انجام داده است. پژوهش درباره تاریخ مدارس تهران، گورستان‌های تهران و نقش زنان در تاریخ تهران بخشی از کارهایی او در این زمینه است.
ابراهیم‌زاده در سال‌های ۹۵ تا ۹۸ به عنوان پژوهشگر در طراحی و راه‌اندازی دو موزه مدرسه علمیه و موزه خیابان ولی‌عصر مشارکت داشت. همچنین، پژوهش و نگارش راهنماهایی شهری که در مسیر خیابان ولی‌عصر از میدان راه آهن تا میدان تجریش در نقاط شاخص خیابان نصب شده‌اند، توسط او به انجام رسیده است.
ابراهیم‌زاده از سال ۹۷ در برگزاری و راهنمایی تخصصی تورهای تهران‌گردی نیز مشارکت داشته است.
جلسه دیدار و گفت‌وگو با فرزانه ابراهیم‌زاده در نشانی‌های زیر قابل دیدن و شنیدن است:
instagram.com/bukharamag
instagram.com/farhangan.ir

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *