“آژنگ نیوز”:آبشار نیاگارا بدون آب در سال ۱۹۶۹میلادی. در ژوئن۱۹۶۹ ، مهندسان آمریکایی جریان رودخانه نیاگارا را برای چندین ماه از سمت آمریکایی آبشار متوقف کردند. برای انجام این کار نیز یک سد موقت ساختند.

در این زمان به مدت شش ماه در تابستان و پاییز سال ۱۹۶۹ ، آبشارهای نیاگارا “آبگیری” نشدند ، زیرا نیروهای مهندسی ارتش یک بررسی زمین شناسی از سطح صخره های این آبشارها انجام دادند ،.آنها  نگران بودند که در اثر فرسایش آبشار  بی ثبات شود و فرو بریزد.دراین تصویر  به صورت واضح دیده می شود که این  که آبشار نمادین – و عظیم ترین آبشار موجود درآمریکای شمالی  خشک شود،منطقه به یک بیابان بی آب و علف تبدیل میگردد.

نیاگارا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

لازم به یاد آوری است که آبشار نیاگارا نام جمعی سه آبشار است که در مرز بین کانادا و ایالات متحده واقع شده اند. سه آبشار از بزرگترین تا کوچکترین عبارتند از: آبشارهای نعل اسبی ، آبشارهای آمریکا و آبشارهای عروس.

آبشارهای نعل اسبی بیشتر در طرف کانادا و آبشارهای آمریکا به طور کامل در سمت آمریکا واقع شده اند که توسط جزیره بِز از هم جدا شده اند. آبشارهای کوچکتر عروس نیز در سمت آمریکا قرار داشته و توسط جزیره لونا از آبشارهای دیگر جدا شده است.

گزارش از : شاهین رهنورد واقف

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *